Opskrifeudvikling

Besvar
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Opskrifeudvikling

Indlæg af Photografen »

Hej Bryggere

Findes der ikke noget basic litteratur om hvordan man sammensætter en opskrift. Her tænker jeg på hvilke malttyper går godt med hvilke humle/gær.

Jeg søger IKKE en facit liste, for den eksistere ikke, og heldigvis for det.....men mere en guideline.

Håber jeg har forklaret det tydelig nok, eller spørg :-)

Photografen
Jens S
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. jun 2016, 09:19

Re: Opskrifeudvikling

Indlæg af Jens S »

Jeg kan anbefale denne:
Daniels, designing great beers.

Den giver efter min mening en ret god gennemgang af hvordan man udvikler opskrifter der fungerer.
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Opskrifeudvikling

Indlæg af Photografen »

Cool....jeg skal lige hører dig Jens S, er den letlæselig, da jeg ikke ligefrem er englænder?
Jens S
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15. jun 2016, 09:19

Re: Opskrifeudvikling

Indlæg af Jens S »

Det er lidt svært at svare på, for det afhænger jo lidt af ens engelskkundskaber. Jeg synes personligt at den er rimeligt let at læse. Den er i hvert fald ikke så tung som serien med vand, målt, humle og gær.
Prøv evt at se på Amazon om ikke det er muligt at læse et lille uddrag. Det er ofte muligt, og så kan du jo vurdere om det er noget.
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Opskrifeudvikling

Indlæg af Photografen »

Sjovt du lige nævner de bøger (Malt, Hunle etc.) for netop dem har jeg svært ved at få det fulde udbytte af :-(
MOBrew
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. apr 2019, 06:52
Geografisk sted: Odder
Kontakt:

Re: Opskrifeudvikling

Indlæg af MOBrew »

Tjek også David Heath på Youtube. Han forklarer rigtig fint omkring opskrift design i sine videoer og har endda en playliste med recipe writing guides

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... cXrmHXbE5x" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"