"Gammel dansk" opskrift?

Besvar
Niels W
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. okt 2019, 22:41

"Gammel dansk" opskrift?

Indlæg af Niels W »

Hej jeg syntes at gammel dansk er en dejlig bitter og syntes det kunne være sjovt selv at lave noget der minder om den. kan se der er 29 forskellige urter til at smags give den.

Er der nogen der har en opskrift på at lave Gammel dansk? Eller måske har en opskrift der minder om det?

Vh

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re:

Indlæg af Thor »

Hej. Du skal selvfølgelig være velkommen til at spørge her,men mon du ikke skulle kontakte et snapseforum i stedet.??
Når det er sagt har jeg selv lavet kryddersnaps i mine unge dage (længe siden)..
I en gammel bog af Hans Lyngby Jepsen "Brændevin bjæsk og bitter" er der en opskrift der nærmer sig gl.dansk.
Du kan se den på http://www.vildmarksbassen.dk" onclick="window.open(this.href);return false;. Det er selvfølgelig ikke den oprindelige opskrift og den tror jeg egentlig også at du kun kan drømme om. Go jagt.
Niels W
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. okt 2019, 22:41

Re: "Gammel dansk" opskrift?

Indlæg af Niels W »

Thor skrev:Hej. Du skal selvfølgelig være velkommen til at spørge her,men mon du ikke skulle kontakte et snapseforum i stedet.??
Når det er sagt har jeg selv lavet kryddersnaps i mine unge dage (længe siden)..
I en gammel bog af Hans Lyngby Jepsen "Brændevin bjæsk og bitter" er der en opskrift der nærmer sig gl.dansk.
Du kan se den på http://www.vildmarksbassen.dk" onclick="window.open(this.href);return false;. Det er selvfølgelig ikke den oprindelige opskrift og den tror jeg egentlig også at du kun kan drømme om. Go jagt.
Hej Thor

Ja det er nok lidt uden for emnet. Men mange tak den vil jeg prøve.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re:

Indlæg af Thor »

Selv tak. Hvis du leder efter flere opskrifter skal du prøve at google omtalte bog. Den kan faktisk stadig skaffes.
Der er rigtig mange rigtig gode opskrifter med urter,bær og krydderier... Hvis det hele ikke bare skal gl. dansk. :-)
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"