Hvad drikker du for tiden

Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Per »

Jeg skal i gang med at finde ud af hvor mange af mit seneste bryg, der har DMS. :-(

Gav en flaske til en semi-prof, som sagde at den havde en off-flavor af, måske DMS. Nu kan det jo være, at det kun er den ene flaske, men jeg må hellere kontrollere dem alle. Der er 20 stk. ½ ltr. Mosaic IPA gæret på Stranda Kveik. Det er altså nogen gange et slæb at være brygger. :-)

I øvrigt, hvor pokker gør I af alt det øl I brygger? Jeg har udfordringer nok med at få drukket det jeg brygger, og så har jeg endda reduceret mine batch fra 20-25 ltr. til 13-15 ltr. Hvis jeg skulle drikke så meget, ville jeg da snart kunne rulle.

Mvh. Per.
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 21:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Freund »

Per skrev: I øvrigt, hvor pokker gør I af alt det øl I brygger?
Det er vel et spørgsmål om at brygge sjældent nok?

Det der ikke ryger i halsen bliver givet væk. Utroligt nok, men der er mange der foretrækker en øl frem for en blomst eller en blød pakke Billede
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Jacob-T »

Jacob-T skrev:Test smager et split-batch brut IPA jeg tappede i dag. De er dog nok er landet mere i pale ale land end Brut (FG: 1010)
Men de smager sku meget godt.Billede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Bare fordi jeg synes at det er lidt vildt. Her er samme øl efter et par dage på fustage med lidt gelatine ved 2CBillede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af grøntoft »

Drikker en Biere de Mars. Brygkit, og gæret på Fermentazaurus All Rounder med trykkit. Den er ikke kommet videre, så den bliver tappet direkte fra gæringstanken. Men alligevel krystalklarBillede

Sendt fra min GM1913 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Jacob-T »

Så er det tid til min Pliney the elder IIPA clon.
Så markant den bedste øl jeg brygger pt BilledeBillede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Mikle »

Hej Jacob den ser bare lækker ud;) vil du dele din opskrift?
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Jacob-T »

Mikle skrev:Hej Jacob den ser bare lækker ud;) vil du dele din opskrift?
Naturligvis, den er på beercalc. Den hedder Sirens Song (https://beercalc.org/?t=200560" onclick="window.open(this.href);return false;)


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Jacob-T »

Jacob-T skrev:
Mikle skrev:Hej Jacob den ser bare lækker ud;) vil du dele din opskrift?
Naturligvis, den er på beercalc. Den hedder Sirens Song (https://beercalc.org/?t=200560" onclick="window.open(this.href);return false;)


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Ps. Pas på! Den er stærkt vanedannende, et ~20L batch forsvinder skræmmende hurtigt her hjemme.... Billede
Send gerne feedback hvis du ender med at brygge den Billede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Mikle »

Super mange tak;)

Det bliver nok først senere på året har lige brygget 3 øl inden for kort tid og skal jo også kunne drikke det:)
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Knet »

Jeg har brygget pliny the elder enkelt gang. Det var da vi var så heldige at kunne købe humle til spotpris fra amager bryghus. Jeg var ved at drukne i humle og så var det oplagt at prøve en dobbelt IPA. Den har jo en IBU der sprænger skalaen. Men samtidig en maltsammensætnig som gør at den kan bære det. Bevares, det er da en øl for humlehoveder, flere jeg præsenterede den for, var ikke så begejstrede som jeg var. Men det er jo også en double IPA, og det er altså ikke til den tropiske side.

Men en fed ting ved at brygge den er, at den mig bekendt sjældent kommer til Europa. Den brygges en gang årligt og har lidt westvleteren filosofien: du kan kun købe en smule, da der skal være til alle. Så er det jo super, at russian breweri har gjort opskriften offentlig, hvilket sikkert bare hyper den endnu mere. Absolut en øl der skal prøves. Men gør lidt naller på humlebudgettet :-)

Selv har jeg netop kegget min først malt toastie Märzen og en dobbelt Bock.
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Jacob-T »

Knet skrev:
Men en fed ting ved at brygge den er, at den mig bekendt sjældent kommer til Europa. Den brygges en gang årligt og har lidt westvleteren filosofien: du kan kun købe en smule, da der skal være til alle. Så er det jo super, at russian breweri har gjort opskriften offentlig, hvilket sikkert bare hyper den endnu mere. Absolut en øl der skal prøves. Men gør lidt naller på humlebudgettet :-)

Selv har jeg netop kegget min først malt toastie Märzen og en dobbelt Bock.
Ikke for at spille smart Billede MEN Pliny the elder er fast øl hos Russian River, deres Pliney the Younger (en triple IPA Billede) er den du tænker på der kun udkommer en gang om året og folk står i kø for at få lov at smage.

Nice med lidt tysk, min IIPA har lige erstattet en dobbelt Bock på anlægget Billede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
RuneV
Indlæg: 253
Tilmeldt: 8. feb 2017, 12:34
Geografisk sted: Hasselager, Århus

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af RuneV »

Jeg sidder lige og drikker min pale ale gæret med framgarden. Ingen tørhumle og kun 40 gram whirlpool til 12 liter.

Den ligner og smager som en NEIPA.

Jeg forstår det simpelthen ikke.
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Knet »

Ikke for at spille smart Billede MEN Pliny the elder er fast øl hos Russian River, deres Pliney the Younger (en triple IPA Billede) er den du tænker på der kun udkommer en gang om året og folk står i kø for at få lov at smage.
Hej Jacob!

At bringe fakta til bordet er næppe at spille smart :-) det er da en væsentlig detalje. Vi bytter om på generationerne og bevarer den gode historie :-)

Tak for feedback!

/Kenneth
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Mikle »

Sidder og nyder første prøvesmagning på min mango milkshake ipa

Den sidder lige i skabet og har overraskende meget mango smag.

Den er på 8% og der er tilsat Tahiti vanilje og masser frisk mango.

God weekend
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Knet »

Hej Mikkel

Det kalder jo næsten på en opskrift, og et billede, den udmelding.

Mango er jo ret syrligt. Har du tilsat laktose i rigelige mængder?

Vh. Kenneth
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"