Fælleskøb af magnetpinde til magnetomrører

Thomas Riisbjerg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. feb 2008, 08:57
Geografisk sted: København

Fælleskøb af magnetpinde til magnetomrører

Indlæg af Thomas Riisbjerg »

Jeg skal til at købe nogle magnetpinde fra eBay i Tyskland:

http://stores.ebay.de/MAGICMAGNETS-Der-SuperMagnetshop

Skriv hvis du er interesseret i at være med til at købe nogle magnetpinde og dele portoen. Jeg forestiller mig at bestille mandag den 17. marts.

Thomas
Brugeravatar
Lars Christensen
Indlæg: 483
Tilmeldt: 25. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: 6720 Fanø
Kontakt:

Indlæg af Lars Christensen »

Jeg vil lige smide en anbefaling efter denne opfordring.

Jeg har som nævnt andetsteds bestilt ved omtalte butik. I dag modtog jeg magneterne, som bestemt lever op til mine forventninger. De er meget kraftigere end den røremagnet jeg havde i forvejen. Dvs, at de ligger meget mere stabilt i kolben, når der røres.
Jeg havde bestil et sæt på 3 små rørepinde og en stor, samt et sæt på 4 neodym "tablet"magneter, som jeg vil bruge til at lave en magnetomrører med.

Der var i pakken 2 ekstra af knapmagneten og en ekstra af de store rørepinde til dækning af forsendelsesomkostninger.

Leveringen var hurtig, idet jeg satte penge til overførsel i mandags via netbank og allerede i dag fredag modtager.

Så hvis nogen mangler magneter kan jeg kun anbefale at gå med på denne handel. De magneter butikken giver i portorabat kan jo fordeles mellem de der bestiller.
Hilsen

Lars (6720)

LaC-Brew: http://www.larchris.dk
- "Både bryg og drik med omtanke!"
Thomas Riisbjerg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. feb 2008, 08:57
Geografisk sted: København

Indlæg af Thomas Riisbjerg »

Jeg glemte at nævne, det umiddelbart mest henvender sig til folk i Københavnsområdet som har mulighed for at afhente magnetpindene. :)
PeterH
Indlæg: 130
Tilmeldt: 23. sep 2006, 08:48
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af PeterH »

Kan de ikke bare ryge i en kuvert til f.eks. mig, - der bor i Nordjylland...?

Det er vel et spørgsmål om at tillægge porto m.v. eller sende dig en frankeret svarkuvert...forudsat du altså gider tage besværet med det..?

(Har een magnetpind til omrøreren, men frygter den dag, hvor den har forputtet sig...og må udsætte en brygdag...!!!!)
Peter/.

Håndbryg....en skumfidus for feinschmeckere!
Brugeravatar
Lars Christensen
Indlæg: 483
Tilmeldt: 25. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: 6720 Fanø
Kontakt:

Indlæg af Lars Christensen »

PeterH skrev:Kan de ikke bare ryge i en kuvert til f.eks. mig, - der bor i Nordjylland...?

Det er vel et spørgsmål om at tillægge porto m.v. eller sende dig en frankeret svarkuvert...forudsat du altså gider tage besværet med det..?

(Har een magnetpind til omrøreren, men frygter den dag, hvor den har forputtet sig...og må udsætte en brygdag...!!!!)
Ikke for at blande mig unødigt, men så vil en nordjysk bestilling bedre kunne betale sig, eftersom portoen fra Tyskland oregnes i magneter.
Hilsen

Lars (6720)

LaC-Brew: http://www.larchris.dk
- "Både bryg og drik med omtanke!"
mimerbryg
Indlæg: 94
Tilmeldt: 5. sep 2006, 22:43
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af mimerbryg »

Kan de ikke bare ryge i en kuvert til f.eks. mig, - der bor i Nordjylland...?
Hej Peter

Jeg er med på et fælleskøb til Nordjylland.
Kunne også godt bruge et par stykker ekstra.

Med venlig hilsen
Flemming
Brugeravatar
MonkeyBrew
Indlæg: 4420
Tilmeldt: 26. okt 2006, 21:13
Geografisk sted: 8670 Låsby

Indlæg af MonkeyBrew »

Jeg er også med på et par stykker hvis det skulle være. Jeg bor godt nok i Horsens, men det er jo ikke noget post Danmark ikke vil hjælpe med. ;) Thomas, du siger bare lige til hvad det vil koste, så kommer pengene til dig.

Mvh

Lars
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Malmberg
Indlæg: 342
Tilmeldt: 6. dec 2005, 12:52
Geografisk sted: Gudumholm

Indlæg af Malmberg »

Engang havde de dem i Maltbazaren
Brugeravatar
MonkeyBrew
Indlæg: 4420
Tilmeldt: 26. okt 2006, 21:13
Geografisk sted: 8670 Låsby

Indlæg af MonkeyBrew »

Hvem bestiller til Jylland?
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomas Riisbjerg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. feb 2008, 08:57
Geografisk sted: København

Indlæg af Thomas Riisbjerg »

Peter og Flemming,

Hvis i insisterer skal jeg gerne bestille nogle magneter til jer og sende videre, men som Lars Christensen pointerer, så tror jeg ærlig talt at i får mere ud af at bestille selv og hente hos hinanden. Det er op til jer.

Lars,

Er du stadig interesseret og i så fald, hvilke størrelser er du interesseret i? Jeg har ikke lige nogen ide om hvad det evt ville koste at sende med Post Danmark. Du får lige en dag eller to til at reagere. :)

Thomas
mimerbryg
Indlæg: 94
Tilmeldt: 5. sep 2006, 22:43
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af mimerbryg »

Hej Thomas

Jeg ordner det selv. Tror også det bliver for bøvlet med penge frem og tilbage og post mellem landsdelene.
Men tusind tak for linket :-)

Med venlig hilsen
Flemming
Brugeravatar
Lars Christensen
Indlæg: 483
Tilmeldt: 25. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: 6720 Fanø
Kontakt:

Indlæg af Lars Christensen »

Hej.

Jeg tror I vil kunne bliver ret glade for de magneter. Jeg er meget overrasket over hvor kraftige de er. Pas i øvrigt på med de neodymmagneter. Jeg har læst at de uden problemer er i stand til at slette informationer på harddiske, mobiltelefoner mm. hvis de kommer for tæt på.

Jeg har lavet en testopstilling med en blæser, der fik to neodym knapmagneter monteret på et blad fra en hobbykniv. Satte det på en blæser og lavede en testopstilling mellem to mursten.

Blæseren er for svag til at drive den store magnet så hurtigt rundt at hvirvlen når bunden. Men magneterne er så kraftige at de holder fast og bremser motoren.
Men en 2,5 cm magnet drøner afsted og er i stand til at piske en 2 L erlenmeyer uden at blive smidt af.
Jeg har lavet et lille filmklip af det, som ligger i fotogalleriet på min hjemmeside.
Hilsen

Lars (6720)

LaC-Brew: http://www.larchris.dk
- "Både bryg og drik med omtanke!"
JakobVels
Indlæg: 222
Tilmeldt: 9. dec 2007, 20:02
Geografisk sted: 2800

Indlæg af JakobVels »

Lars Christensen skrev:Blæseren er for svag til at drive den store magnet så hurtigt rundt at hvirvlen når bunden.
Den behøver kun køre lige akkurat så hurtigt at gæren ikke lægger sig på bunden. Starteren skal ikke piskes, men bare røres så gærcellerne hele tiden er i suspension. Dette opnår du allerede når der er en ½-1 cm bule i overfladen på starteren.

Indrømmet - det ser da imponerende ud, men gør intet for starteren.

Mvh
Jakob
Brugeravatar
Lars Christensen
Indlæg: 483
Tilmeldt: 25. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: 6720 Fanø
Kontakt:

Indlæg af Lars Christensen »

JakobVels skrev:
Den behøver kun køre lige akkurat så hurtigt at gæren ikke lægger sig på bunden. Starteren skal ikke piskes, men bare røres så gærcellerne hele tiden er i suspension. Dette opnår du allerede når der er en ½-1 cm bule i overfladen på starteren.

Indrømmet - det ser da imponerende ud, men gør intet for starteren.
Sjovt at du lige netop bringer det op. Jeg har længe søgt info om lige dette, fordi jeg har været i tvivl.
Der kørte for et par dage siden en diskussion på et amerikansk forum, omkring det at overføre ilt til startere, brug af gærlås osv. Det drejede sig om hvorvidt ilten ville finde vej ned i starteren, når nu der vil dannes et lag af co2 i flasken under fermenteringen. De når nu også frem til din konklusion, at ilten vil blandes med co2'en og i kraft af omrøringen nå ned i starteren. Mit klip blev faktisk lavet til den diskussion, da min teori var at den hvirvel der kan dannes også øger vandets overflade og dermed muligheden for kontakt med ilten i luften.

Hilsen
Hilsen

Lars (6720)

LaC-Brew: http://www.larchris.dk
- "Både bryg og drik med omtanke!"
JakobVels
Indlæg: 222
Tilmeldt: 9. dec 2007, 20:02
Geografisk sted: 2800

Indlæg af JakobVels »

Lars Christensen skrev:da min teori var at den hvirvel der kan dannes også øger vandets overflade og dermed muligheden for kontakt med ilten i luften.
Teoretisk, ja - men uden videre praktisk betydning.

Gasarter som ilt og co2 vil forsøge at opnå ligevægt vha den opløste mængde i vædsken. Det er også det der sker i et fad ved et bestemt tryk og temperatur. Men det sker også ved 1 atm.
Gæren vil bruge ilten i vædsken, og vædsken vil optage ilt fra luften. Der er bare den hage at i en kolbe vil luftrummet hurtigt tømmes for ilt og mættes med co2. Da co2 er tungere end luft vil det ligge i kolben og hindre ilt i at få kontakt med vædsken.
Så det du skal sørge for er ikke at "piske" gærvædsken - selv ved stilstand ville den optage ilt fra luften. Til gengæld skal du sørge for at få frisk luft ind i kolben, evt med urtilter med sterilfilter. Omrøringen er for at holde gæren i suspension og bevægelse hvor ved den formerer sig kraftigere.

Mvh
Jakob
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"