Munkebo gær

Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Munkebo gær

Indlæg af admin »

Billede

Har da ikke et brygværk, eller noget til at tappe på.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
elkjr

Re: Munkebo gær

Indlæg af elkjr »

..har brygget ca. 10 bryg med Munkebo gær nr. 2 + 4 ....alle med godt resultat
..lavede små "startere" og "brygget" startede med at gære inden for 6-12 timer.. brygger kun Farmhouse ale , Biere de Garde og Saison
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Munkebo gær

Indlæg af Dalmoseosebryg »

elkjr skrev:..har brygget ca. 10 bryg med Munkebo gær nr. 2 + 4 ....alle med godt resultat
..lavede små "startere" og "brygget" startede med at gære inden for 6-12 timer.. brygger kun Farmhouse ale , Biere de Garde og Saison
Hvordan var aktiviteten da du opformerede ?
elkjr

Re: Munkebo gær

Indlæg af elkjr »

Dalmoseosebryg skrev:
elkjr skrev:..har brygget ca. 10 bryg med Munkebo gær nr. 2 + 4 ....alle med godt resultat
..lavede små "startere" og "brygget" startede med at gære inden for 6-12 timer.. brygger kun Farmhouse ale , Biere de Garde og Saison
Hvordan var aktiviteten da du opformerede ?
...fin ..og fint hvid "skum"..brugte "Light Spraymalt" 100g spraymalt til 800ml vand satte den over ved 20 tiden og hælde på gærspand dagen efter kl 15....og fuld gang i gæringen omkring 22
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Munkebo gær

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Ja den halve ært gær jeg har modtaget er ikke lige så aktiv, nu ryger den på køl for at bundfælde og så må jeg se hvad der lgger tilbage
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Munkebo gær

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Update

Jeg bryggede en pilsner den anden dag, jeg tog en halv liter urt fra før jeg tilsatte gæren, denne urt smed jeg i hovedet på Munkebo gæren, det kunne den lide og pt. står den nu og buldre løs i en rug øl.

Jeg må konstatere at det er en gær der vil have noget at leve af, men så er den også livlig når den så får det.
MartinHK
Indlæg: 20
Tilmeldt: 8. mar 2016, 09:30

Re: Munkebo gær

Indlæg af MartinHK »

elkjr skrev:..har brygget ca. 10 bryg med Munkebo gær nr. 2 + 4 ....alle med godt resultat
..lavede små "startere" og "brygget" startede med at gære inden for 6-12 timer.. brygger kun Farmhouse ale , Biere de Garde og Saison
Hvordan brygger du Saison/Farmhouse med Munkebo gær?
Gør du noget specielt for at få den gæret langt ned?
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"