BTW Bestmax filter erfaring?

Kun for nørder :-)
Besvar
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

BTW Bestmax filter erfaring?

Indlæg af Thage »

Jeg overvejede et blødgørings anlæg pga. kalk mv. og forhørte mig derfor omkring vandprofilen hos producenten. Der blev jeg foreslået deres bestmax filtre, og det blev nævnt at en af deres havde oplevet stigning i effektivitet og gode smags oplevelser ved brug. Så er der andre der kan tilslutte sig dette?

Filterpris osv. ligger lidt højere end RO vandet, men til gengæld fri for bakterier ved eks. drikkevand - nævnte kontakt.

https://webshop.bwt.dk/produktkategorie ... ndkoelere/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fordelen er jo dels intet spildevand, hurtigere produktion af vandet, samt bredere brug til eks. drikkevand mv.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: BTW Bestmax filter erfaring?

Indlæg af Truntebryg »

Jeg kørte på et tidspunkt med de små Ionbytter filtre - og de virkede bestemt. MEN
  • De har en meget begrænset levetid.
    De er ret så dyre
    De holder "langsomt" op med at virke - hvornår virker de så halvt...?
    De filtrere IKKE micro organismer fra.
    Mange filtre tilfører Mg - og det vil jeg bestemt helst selv afgøre !!
Så literprisen skræmte mig, og så kom de små RO anlæg.
  • RO membranen er så tæt, at der kun kommer vand igennem.
    Mit anlæg køre nu på 5 år, med samme patron. (der er dog også "flusch" funktion på)
    Pris 525,- (eller 50 € fra DE incl porto)
Et installationssæt koster alene 2 x et lille RO anlæg - og så kommer patronen oven i...

... og jo, der er spild på vandet (typisk 60%) så 400L RO vand koster nok ca en 50,- = ca 0,12 kr/ L

Et "M" vand filter til 1088,- kan lave ca 1300 L vand ved 20 dH = rundt regnet 0,85 kr / L

Da jeg har eget vand - så betaler jeg 0 kr
bellabryg
Indlæg: 207
Tilmeldt: 23. okt 2011, 16:00
Geografisk sted: København

Re: BTW Bestmax filter erfaring?

Indlæg af bellabryg »

Genopliver lige denne tråd. Jeg overvejer at købe et Bestmax filtersystem, da det generelt passer godt til mine (øvrige) behov. Er dog i tvivl om, hvilken vandprofil det leverer. Nogen erfaringer derude?
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Re: BTW Bestmax filter erfaring?

Indlæg af Vestv »

Hvad ønsker I at opnå og hvilke mængder taler vi om ? Tænker at flere parametre kunne justeres med alm fødevare kemi langt billigere og uden at kompromittere den generelt høje vandkvalitet vi har i DK. Filtrering gør ikke nødvendigvis den samlede vandkvalitet bedre.....
Besvar

Tilbage til "Kemi"