Vidste du at

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: nr.snede

Vidste du at

Indlæg af k.larsen »

Håndbryggere i Tyskland må kun brygge 200 liter øl pr år,
før de skal betale skat/afgifter til staten.....!
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MonkeyBrew
Indlæg: 4420
Tilmeldt: 26. okt 2006, 21:13
Geografisk sted: 8670 Låsby

Re: Vidste du at

Indlæg af MonkeyBrew »

Aber doch! Det lyder sgu sørgeligt. Og det er kun til eget forbrug?
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Vidste du at

Indlæg af Truntebryg »

Hmm, så må konen lære at brygge
Slein
Indlæg: 76
Tilmeldt: 15. apr 2016, 16:06

Re: Vidste du at

Indlæg af Slein »

Og hvordan i Humlens navn vil paragraf fascisterne så håndhæve den tåbelige lov? :-p
elkjr

Re: Vidste du at

Indlæg af elkjr »

..der går ikke mange år ...så sker det nok også her i Danmark
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Vidste du at

Indlæg af Truntebryg »

Det tror jeg så ikke ..

De var netop EU som for en del ar siden, forlangte at Danmark skrev dette ind i deres bekendtgørelse af lov om afgift af øl § 11 stk. 3.

Det gælder faktisk også for Tyskland:

EU direktiv nr. 92/83/EØF

"... die für den Eigen verbrauch und nicht zu gewerblichen Zwecken bereitet werden, sollten von den Mitgliedstaaten von der Verbrauchsteuer befreit werden können."

Men om de overholder det, det ved jeg ikke
inzide
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. feb 2016, 13:10

Re: Vidste du at

Indlæg af inzide »

Jeg mener, at det engang var ulovligt at brygge øl i Danmark uden at svare afgift til staten. Kan dog ikke lige google mig til eksakt info herom. Måske ved nogen noget herinde?

Jeg tænker måske også, at "nogen" kunne finde på at lave lobbyarbejde for en form for afgift efterhånden som flere og flere fremstiller godt øl selv.
Slein
Indlæg: 76
Tilmeldt: 15. apr 2016, 16:06

Re: Vidste du at

Indlæg af Slein »

Vil mene at det vil være rimeligt håbløst at føre kontrol med ogc håndhæve..
Moesmand
Indlæg: 91
Tilmeldt: 9. aug 2016, 22:47
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Vidste du at

Indlæg af Moesmand »

Tja, DJØF'erne kommer ikke igennem med det der.... Det kan ikke håndhæves og hvis der skulle komme en kontrollant, byder jeg gerne på lidt fra brygspanden..... :-)

Mvh.

Henrik
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Vidste du at

Indlæg af Truntebryg »

inzide skrev:Jeg mener, at det engang var ulovligt at brygge øl i Danmark uden at svare afgift til staten. Kan dog ikke lige google mig til eksakt info herom. Måske ved nogen noget herinde?

Jeg tænker måske også, at "nogen" kunne finde på at lave lobbyarbejde for en form for afgift efterhånden som flere og flere fremstiller godt øl selv.
Jo det lyder rigtigt, før 1992 stod der:

Det følger af ølafgiftsloven, at al fremstilling af øl er afgiftspligtigt. Danmark har ikke benyttet sig af muligheden for at afgiftsfritage øl, der fremstilles og forbruges af en privatperson.

... og det var der EU gik ind i sagen - og forlangte en omskrivning /tilføjelse:

Stk. 3. Fritaget for afgift efter denne lov er øl, der fremstilles af en privatperson og forbruges af denne, dennes familie eller dennes gæster, forudsat at der ikke finder noget salg sted.
bjergjensen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. jun 2017, 14:46

Re: Vidste du at

Indlæg af bjergjensen »

Moesmand skrev:Tja, DJØF'erne kommer ikke igennem med det der.... Det kan ikke håndhæves og hvis der skulle komme en kontrollant, byder jeg gerne på lidt fra brygspanden..... :-)
Dernæst har du 'leverage' ved at kunne anklage ham for at beruse sig på arbejdet! :-) Mvh.
VH Bjergjensen
Online Banker
Nyoprettet fynskbaseret håndbrygger på amatørniveau - hverken mere eller mindre. Lært det meste fra at 'overvåge' forummet i lang tid.
Du er velkommen til at kontakte mig via PM
Brugeravatar
Broder Jacob
Indlæg: 508
Tilmeldt: 4. okt 2013, 18:33
Geografisk sted: Emmabodavej 19f, 4450 Jyderup

Bierfestival

Indlæg af Broder Jacob »

Så gik en weekend med at smutte til Bierfestival i Berlin.
340 bryggerier, 2400 øl ca.
Det var en hyggelig tur med meget øl. Desværre lykkedes det ikke, blandt alle disse bryggerier at fine en eneste Altbier. jeg fandt en craftbrewer som havde kavet en med røg i, så ehhh hvordan skal sådan en smage?

De fleste have en pilsner, en weisbier og en kellerbier/ eller bock.

Dog kan jeg anbefale Veltenburg Klosterbrau. Det ældste bryggeri siger de fra 1050. Deres dobbeltbock uhhhmmm.
Øl= en masse i en energisk fart
Omregnet
En masse øl i en fart= energi
Brugeravatar
Stensgaard
Indlæg: 864
Tilmeldt: 19. maj 2013, 22:01
Geografisk sted: Nustrup, Vojens

Re: Vidste du at

Indlæg af Stensgaard »

Vi bryder alle sammen loven - i Danmark er det forbudt for private at brygge øl og vin af ingredienser, som ikke er danske...

Sådan en lov fandtes i hvert fald tidligere - men det er muligt, den er afskaffet.
Ølsmagning i hele Danmark efter dine ønsker: https://Humlesmagning.dk
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"