Er der en kleinsmed til stede?

Rengøring, rensning, vask,
Besvar
Brugeravatar
Roadrunner
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. feb 2017, 20:51

Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Roadrunner »

Når jeg brygger, er venner og bekendte altid glade for at få smagsprøver med hjem. Det er de også meget velkomne til.
Der er desværre bare mange, der ikke forstår vigtigheden af etikettens "flasken skylles straks den er tømt".
Summa summarum så står jeg ofte med et par kasser af de ulære, ved siden af mine egne rene flasker.
Jeg har prøvet mange metoder og alskens kemi, og det der gør det bedst, er faktisk en (ubrugt til det oprindelige formål) kloakrenser til min Nilfisk Højtryksrenser, hvor jeg har skruet den yderste fjedespids af.
Desværre har sprøjtespidsen, foruden en fremadrettet, tre bagudrettede stråler, som ikke gavner meget nede i flasken.

Nu kommer mit spørgsmål (endelig ☺️):

Er der nogen herinde som har værktøj til, og gider hjælpe med, at lave en dyse i messing med f.eks. tre fremadrettede stråler, evt. På et fast rør, da gummislangen er lidt svær at styre?

Mvh. Søren
En lunken øl er stadig koldere end ingen øl :-)
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af fjorgensen »

Hvorfor ikke sige til vennerne, at hvis de vil have gratis smagsprøver så bliver de nødt til at returnere rengjorte flasker uden etiketter på ?
Noget for noget hedder det vist :-)
keep it simple !
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

fjorgensen skrev:Hvorfor ikke sige til vennerne, at hvis de vil have gratis smagsprøver så bliver de nødt til at returnere rengjorte flasker uden etiketter på ?
Noget for noget hedder det vist :-)
Ja det vil jeg også sige, over stregen = ude af legen
Brugeravatar
Roadrunner
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. feb 2017, 20:51

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Roadrunner »

Hej igen.

Jeg er fuldstændig enig med begge svar, men det er også svært, når de glade prøvesmagere mener, de har gjort sig umage og det bare ikke er godt nok.

Det er også lidt "beside the point", for af og til er der bare flasker, der skal vaskes.

Så sent som i går kom en kammerat, som tidligere har smagt mine øl, med en hel kasse long neck fra Svaneke bryghus, som han havde gemt til mig.
Det er da en pæn tanke, også selv om de ikke er klinisk rene. (Lige netop Svaneke limer deres labels helt råddent, så det kan godt være jeg ikke gider rense dem alligevel)

Jeg vil stadigvæk forsøge at bygge min højtryksflaskerenser, hvis en behjerted sjæl forbarmer sig.

Mvh. Søren
En lunken øl er stadig koldere end ingen øl :-)
L.R.
Indlæg: 205
Tilmeldt: 21. mar 2008, 21:20
Geografisk sted: Roskilde

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af L.R. »

En hjælp til flaskerens o. l. kan være at modificere
en udrangeret opvaskemaskine. Se f. eks.

http://www.haandbrygforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7989" onclick="window.open(this.href);return false;

L.R.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Truntebryg »

Har du prøvet med en gang tape ?
Brugeravatar
Stensgaard
Indlæg: 864
Tilmeldt: 19. maj 2013, 22:01
Geografisk sted: Nustrup, Vojens

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Stensgaard »

Skulle nogen fremstille sådan en studs, vil jeg også gerne købe en.
Ølsmagning i hele Danmark efter dine ønsker: https://Humlesmagning.dk
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Er der en kleinsmed til stede?

Indlæg af Truntebryg »

Er det 1/4" gevind - nippel eller muffe ?
Besvar

Tilbage til "Sanitet"