Braumeister 50 L sælges

gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Jeg har sådan en fætter som jeg overvejer at sælge, og købe et mindre anlæg, priside kr. 12.000.-
Eller giv mig et fornuftigt bud ..
Grunden er: At jeg ikke har behov for at brygge 50 liter af gangen mere.

Allan Frederiksen
53649290
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af admin »

Kan jeg få en kvittering med ?

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Du kan da godt få en kvittering med at du har købt og betalt for den :-)

Men det er sikkert ikke det du mener, du mener nok en kvittering på, om jeg har betalt for den :-)

Jeg har købt den direkte fra fabrikken, jeg vil prøve at kigge i mine gamle mails om jeg kan finde noget der,
men den er IKKE varm, (kun når den brygger) .. alderen er ca. 8 år .. og har højest brygget 2 -3 gange om året.
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: nr.snede

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af k.larsen »

Der findes vel ikke noget "varmt" brygudstyr på brugtmarkedet ....(?)
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Nej, jeg tror ikke at der findes "varmt" udstyr, en tyveknægt aner ikke hvad sådan en maskine skal bruges til :-)

Jeg forstod bare ikke helt spørgsmålet, det kan jo betyde begge dele, om han kan få en, eller om jeg har en,
men lige nu kan jeg ikke finde min faktura lige nu ... :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af Thage »

Uden at vide det, kan en faktura også bruges mht. Regnskab - kunne jo være den skal indgå som "tester", mini bryg etc. Som er startet af admin... Der fungere en rød lap med brygdims kr. 12k ikke særlig godt overfor skat mv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Jeg må da som privatperson og folkepensionist kunne lave en flot faktura, men jeg kan jo ikke dele den i moms og ikke moms,
den figurerer ikke i et firmaregnskab, og skal derfor ikke sælges under bordet ....

Jeg sælger den KUN fordi jeg ikke har brug for at brygge 40 - 50 liter af gangen, men den ville da være fin til et bryglaug eller lign.

Jeg købte den fordi jeg ikke ville gå ned på udstyr, det kan man da ikke som hjemmebrygger, da jeg købte den,
fik jeg også anskaffet pladekøler, pumpe og hvad dertil hører, jeg kan faktisk køle de 50 l. ned på ca. 5 - 7 min.
afhængig af om det er sommer eller vinter, dvs. vandtemperatur i hanen :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af Thage »

gmbryg skrev:Jeg må da som privatperson og folkepensionist kunne lave en flot faktura, men jeg kan jo ikke dele den i moms og ikke moms,
den figurerer ikke i et firmaregnskab, og skal derfor ikke sælges under bordet ....

Jeg sælger den KUN fordi jeg ikke har brug for at brygge 40 - 50 liter af gangen, men den ville da være fin til et bryglaug eller lign.

Jeg købte den fordi jeg ikke ville gå ned på udstyr, det kan man da ikke som hjemmebrygger, da jeg købte den,
fik jeg også anskaffet pladekøler, pumpe og hvad dertil hører, jeg kan faktisk køle de 50 l. ned på ca. 5 - 7 min.
afhængig af om det er sommer eller vinter, dvs. vandtemperatur i hanen :-)
For god orden skyld var det ikke minded på dig, men faktisk helt reelt mht. At admin har sin fribryg... og derfor skulle godtgøre for de 12k i sit regnskab.
Mener ikke der er moms på brugte varer, så den del er vel underordnet...


Sent from my iPhone using Tapatalk
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Sådan tog jeg det heller ikke :-)

Jeg kan jo godt se at Admin har sit firma, og jeg har da fuld forståelse for at han vil ha' noget man kan afskrive på,
men du skriver, at der ikke er moms på brugte ting. Det er jeg ikke helt sikker på, fordi det afhænger af et par ting.

For HVIS jeg var et firma, så havde jeg jo købt maskinen og betalt moms, og trukket momsen fra igen,
og jeg tror at det vil være det samme hvis jeg sælger, så skal der stå moms på, det er noget med ud og indgående moms ...
Og hvis jeg ville sælger under bordet, kan Admin jo ikke får en faktura :-) Mener jeg da, uden at påstå det 100 %.

Men jeg er ikke et firma, jeg har købt og betalt moms ... og ikke fået noget tilbage :-) Derfor ingen problem med faktura :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af Thage »

gmbryg skrev:Sådan tog jeg det heller ikke :-)

Jeg kan jo godt se at Admin har sit firma, og jeg har da fuld forståelse for at han vil ha' noget man kan afskrive på,
men du skriver, at der ikke er moms på brugte ting. Det er jeg ikke helt sikker på, fordi det afhænger af et par ting.

For HVIS jeg var et firma, så havde jeg jo købt maskinen og betalt moms, og trukket momsen fra igen,
og jeg tror at det vil være det samme hvis jeg sælger, så skal der stå moms på, det er noget med ud og indgående moms ...
Og hvis jeg ville sælger under bordet, kan Admin jo ikke får en faktura :-) Mener jeg da, uden at påstå det 100 %.

Men jeg er ikke et firma, jeg har købt og betalt moms ... og ikke fået noget tilbage :-) Derfor ingen problem med faktura :-)
Tjek, fandt en lang smører vedr. Moms delen og er en masse setups som ikke giver mening at forklare, men kort er der fra privat til CVR ikke moms.

Nå, men håber i finder ud af det ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Moesmand
Indlæg: 91
Tilmeldt: 9. aug 2016, 22:47
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af Moesmand »

Hej med dig.

Kunne være interesseret i din Braumeister... hvor i landet befinder den sig ? Kunne du uploade nogle billeder ?

Mvh

Henrik
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Moesmand skrev:Hej med dig.

Kunne være interesseret i din Braumeister... hvor i landet befinder den sig ? Kunne du uploade nogle billeder ?

Mvh

Henrik
Jeg bor i Svendborg .. jeg kan smide nogle billeder i morgen (fredag) over middag ...

Hvis du sender din mailadresse er det lidt nemmere for mig, men umiddelbart er den ikke så køn, fordi jeg har pakket den ind i noget isolerende,
men under isoleringen ligner den en ny :-)

Hilsen Allan
gmbryg
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. jul 2017, 13:04
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af gmbryg »

Brauwmeister
Brauwmeister
gmbryg skrev:
Moesmand skrev:Hej med dig.

Kunne være interesseret i din Braumeister... hvor i landet befinder den sig ? Kunne du uploade nogle billeder ?

Mvh

Henrik
Jeg bor i Svendborg .. jeg kan smide nogle billeder i morgen (fredag) over middag ...

Hvis du sender din mailadresse er det lidt nemmere for mig, men umiddelbart er den ikke så køn, fordi jeg har pakket den ind i noget isolerende,
men under isoleringen ligner den en ny :-)

Hilsen Allan
Vedhæftede filer
brauwb.jpg
brauwt.jpg
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af admin »

10k budt

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
Moesmand
Indlæg: 91
Tilmeldt: 9. aug 2016, 22:47
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Braumeister 50 L sælges

Indlæg af Moesmand »

Ok, jeg er stået af ved de 10 k.....

Mvh

Henrik
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"