SS Brewtech gæringstanke

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Jakobsen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 22. feb 2015, 13:15

SS Brewtech gæringstanke

Indlæg af Jakobsen »

Hej Folkens

Jeg overvejer at anskaffe mig en eller flere koniske gæringstanke til mit hobby bryggeri.

Jeg har kigget på:
SS Brewtech 26 ltr. "Brewmaster Bucket" gæringstank
SS Brewtech 53 ltr. gæringstank i rustfrit stål, konisk bund

Men hvad er forskellen udover antal liter?

Jeg brygger mellem 25-40l ad gangen.

Har I andre forslag til hvad jeg skal overveje af gærtank?

/Nicolaj
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: SS Brewtech gæringstanke

Indlæg af Knet »

Med mængden du vil brygge vil 2 buckets give dig mulighed for forskellighed. Eks. Tørhumling af halvdelen, tilsætninger af træspåner, lakrids etc. Altså at knække et batch i 2.

Jeg antager, at den store model er en chronical på 14 gal? Men undrer mig over at du vakler mellem brewmaster bucket 7 gal og chronical 14 gal, når der også er en chronical 7 gal?

Har selv brewmaster bucket og er glad for den. Eneste forskel, så langt jeg har set det er, at chronical giver dig mulighed for at “afmontere” gærkagen undervejs. Det har jeg ikke haft behov for, da den koniske bund på bucket giver minimal overflade for berøring mellem øl og nedsunken gær.

I øvrigt kan hanen på bucket drejes, så der kan tømmes til lige over gærkagen ved aftapning, hvilket sikrer max udbytte. Jeg har ca en liter gær/rest i spild på en batch.

Hvis valget stod mellem en chronical på 14 gal og 2 buckets på 7 gal havde jeg taget sidstsnævnte og sparet penge og skabt rum for forskellighed. Brewmaster bucket (med indbygget temperatur probe) er fed.
Jakobsen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 22. feb 2015, 13:15

Re: SS Brewtech gæringstanke

Indlæg af Jakobsen »

Super - Tak for indspark :)

Jeg tror jeg vil overveje om det ikke skal være 7 Gal bucket, der er trosalt en vis prisforskel op til SS Brewtech Brewmaster Edition 26,5 liter gæringstank

Hvor kan man få Chronical 7 gal i danmark som ikke er brewmaster eddition?
Besvar

Tilbage til "Udstyr"