Basis malt

Alm. Nybegynder hjælp.
Brugeravatar
voneitzen
Indlæg: 76
Tilmeldt: 21. nov 2017, 13:21

Basis malt

Indlæg af voneitzen »

Hejsa der ude
Hvis jeg nu vil ud over at brygge div all gain kits som man kan købe på nette , og prøve nogen af alle de dejlige opskrifter på Beercalc, er der nogen typer malt som går igen i de fleste typer øl , hvor det måske bedre kan svare sig at bestille hjem i større mængder , så man har det på lager , i stedet for hvis man finder en spændende opskrift og skal handele det hele hjem vær gang.
MVH Jan
Brugeravatar
Fornitz
Indlæg: 412
Tilmeldt: 16. jan 2013, 12:20
Geografisk sted: IPAville

Re: Basis malt

Indlæg af Fornitz »

pale malt, marris otter eller pilsner går igen i langt de fleste. kan du har plads til en ville jeg nok gå med marris otter. men er også lidt hvad man er til
Hilsen Frederik Fornitz
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Basis malt

Indlæg af fjorgensen »

Jeg plejer at udskrive de opskrifter jeg vil brygge inden for de næste måneder og bag efter er det let at tælle de forskellige malt og humletyper sammen og bestille det hele på én gang.
keep it simple !
Munken
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. jun 2017, 17:33

Re: Basis malt

Indlæg af Munken »

Hvor handler i malt henne når det er i store mængder ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
CasparB
Indlæg: 79
Tilmeldt: 1. jan 2017, 19:29
Geografisk sted: Odense 5220

Re: Basis malt

Indlæg af CasparB »

Jeg handler på twojbrowar.pl der kan man få 25 kg sække for omkring 200 stykket hvis jeg ikke husker helt galt.

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Munken
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. jun 2017, 17:33

Re: Basis malt

Indlæg af Munken »

CasparB skrev:Jeg handler på twojbrowar.pl der kan man få 25 kg sække for omkring 200 stykket hvis jeg ikke husker helt galt.

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Super mange tak for tip :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Basis malt

Indlæg af Truntebryg »

De første 30 bryg her - var med Pilsner , Munch, lys og mørk cara og chokolademalt.

Med dette kan du brygge rigtig mange forskellige øl, lige fra Pilsner til Stout.

Hvis du vil springe rundt i EU fra Tjekiet til Belgien - så må du have et par mere på lager. (Cara Pils, Vienna, Special B og måske Melanoidin)

Jeg er rigtig glad for DMG Pilsnermalten (nu Viking) de kan købes for ca 140,- kr og så bliver Pale Ale malten og Maris Otter gerne stående og bliver gammel ☺

Nogle gange kan jeg også få fat i Pale malt fra Viking til samme pris - Maris Otter koster 310,- (albryg) for en sæk, så man skal godt nok være fan af Maris...
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Basis malt

Indlæg af Thor »

Nu kommer det jo an på hvor meget du brygger. Hos mig bliver det til ca 6 gange 20 liter om året.
Og som skrevet er der flere forskellige basismalte.
Jeg kører til Refs Vindinge bryghus på Østfyn og køber 25 kg pilsnermalt.Han vil godt nok have 250 kr (!) for en sæk,men køber så også et par blandede kasser af hans øl samtidig.Det er til gængæld halv pris af supermarkedernes.
Alt andet købes i små potioner på nettet. Truntebrygs DMG malt kan jeg sgu ikke hamle op med...
mhn
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. feb 2017, 16:58

Re: Basis malt

Indlæg af mhn »

Jeg vil godt høre lidt om, hvor man får fat i Pale malt til de priser? :-)
Mvh
Morten

Den ene af to. :-) http://mortenbryg.dk
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Basis malt

Indlæg af fjorgensen »

mhn skrev:Jeg vil godt høre lidt om, hvor man får fat i Pale malt til de priser? :-)
Det kan du f.eks. købe her: https://lundteknik.dk/pale-ale-malt-fug ... 0qt5h6srf2
keep it simple !
mhn
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. feb 2017, 16:58

Re: Basis malt

Indlæg af mhn »

Tak.

Til den pris kan jeg også få det på Sjælland. Men der er et stykke ned til 140,- :-)
Mvh
Morten

Den ene af to. :-) http://mortenbryg.dk
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Basis malt

Indlæg af fjorgensen »

mhn skrev:Tak.

Til den pris kan jeg også få det på Sjælland. Men der er et stykke ned til 140,- :-)
Fuldstændigt rigtigt - og så kommer der fragt oven i :-)
keep it simple !
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Basis malt

Indlæg af Borg »

mhn skrev:Tak.

Til den pris kan jeg også få det på Sjælland. Men der er et stykke ned til 140,- :-)
Normalpris hus Lund for Fuglsang malt er 200,- for 25 kg.
Køb 20 sække i alt, og få 20% rabat. Det gælder ikke kun Fuglsang malt, men alle hele sække malt.
Så kommer en sæk basismalt ned på 160,-, så stykket er dog ikke længere end 20,-.
Til gengæld får du også 20% på f.eks. Maris Otter, Cara-malte og alle de andre.
Kan du også få det på Sjælland ;-)
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Basis malt

Indlæg af Freund »

Hmmm... Måske der er basis for et lille fælleskøb her i Midtjylland?
Jeg har brugt næsten to sække basismalt i år, og hvis det går som jeg håber (og familielivet tillader) bliver det til 6-8 sække mere.
Der står 1 år på sækken, men hvordan er jeres oplevede holdbarhed? Mørkt, tørt og køligt naturligvis.

Beklager sidespringet i tråden, håber voneitzen tilgiver :-)

Hilsen
Freund
mhn
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. feb 2017, 16:58

Re: Basis malt

Indlæg af mhn »

Borg skrev: Normalpris hus Lund for Fuglsang malt er 200,- for 25 kg.
Køb 20 sække i alt, og få 20% rabat. Det gælder ikke kun Fuglsang malt, men alle hele sække malt.
Så kommer en sæk basismalt ned på 160,-, så stykket er dog ikke længere end 20,-.
Til gengæld får du også 20% på f.eks. Maris Otter, Cara-malte og alle de andre.
Kan du også få det på Sjælland ;-)
Aner det ikke men 20 sækker er langt over, hvad vi kan bruge indenfor holdbarheden. Vi må vist leve med at betale lidt mere. :-)
Mvh
Morten

Den ene af to. :-) http://mortenbryg.dk
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."