Blæser fra computer

Besvar
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Hej bryggere;)
Jeg står og skal til at bygge en magnet omrører og mangler derfor en gammel blæser fra en computer.
Da det er mange år siden jeg har haft en stationær pc har jeg desværre smidt den ud så ville høre om der er en som har sådan en i gemmerne de vil af med?;)
elkjr

Re: Blæser fra computer

Indlæg af elkjr »

Mikle skrev:Hej bryggere;)
Jeg står og skal til at bygge en magnet omrører og mangler derfor en gammel blæser fra en computer.
Da det er mange år siden jeg har haft en stationær pc har jeg desværre smidt den ud så ville høre om der er en som har sådan en i gemmerne de vil af med?;)
Her kan der købes blæsere
https://www.computersalg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
mknudsgaard
Indlæg: 138
Tilmeldt: 6. maj 2015, 20:39
Geografisk sted: Holstebro

Re: Blæser fra computer

Indlæg af mknudsgaard »

Jeg har selv lavet adskillige og hvis jeg må komme med en anbefaling er det at du skal købe en så stor blæser som du har plads til i dit kabinet.

Jo færre omdrejninger den kan tage des bedre i min optik, og der er de store blæsere foran på point. Det er klart dem der er nemmest at justere hastigheden på som jeg ser det :)
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Okay det skal jeg huske;)
Hvad bruger du som strømforsyning og hvad bruger du til at regulere hastigheden?
Hvor mange omdrejninger er bedst?
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Er denne fin nok eller skal jeg vælge noget bedre?
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Hov glemte link;)
https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... laser-sort" onclick="window.open(this.href);return false;
mknudsgaard
Indlæg: 138
Tilmeldt: 6. maj 2015, 20:39
Geografisk sted: Holstebro

Re: Blæser fra computer

Indlæg af mknudsgaard »

Jeg vil tro den er fin nok den der, ellers lav en søgning på kabinet blæser og find en lidt større - det vil du ikke fortryde.

Jeg har en separat strømforsyning som jeg sætter til, og så regulerer jeg bare strømmen gennem den, men ellers kan du godt bruge en strømforsyning fra en gammel....whatever. En gammel router, eller tv-boks eller hvad du lige har. Bare tjek om den leverer nogenlunde det som blæseren kan køre på.
mknudsgaard
Indlæg: 138
Tilmeldt: 6. maj 2015, 20:39
Geografisk sted: Holstebro

Re: Blæser fra computer

Indlæg af mknudsgaard »

Den strømforsyning jeg bruger er den samme som jeg sætter til min mæskepumpe når jeg brygger, så jeg bruger den lidt til det hele.
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Okay ville bygge den med en gammel strømforsyning og så et potentiometer til regulering
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Knet »

Jeg tog blæseren fra en gammel stationær. Tog også harddisken som jeg snuppede magneten fra. Den er ret stærk og det er nødvendigt for at den kan holde magneten i urten fast.

Jeg købte en tolv volt strømforsyning, hvor volt kunne justeres. Så købte jeg en erlenmeyer kolbe og en foodsafe magnet. Med harddiskmagneten epoxy’et til blæseren prøvede jeg så de forskellige kombinationer af volt af, mod erlenmeyerkolben, der var fyldt med vand. Og lige meget hvad, så røg magneten i kolben af. Derefter begyndte jeg at justere afstanden mellem kolbe og magnetomrører. Og hos mig gik det op i en højere enhed med 6 volt og en afstand på en malerørepind til.....

Når ventilator ikke bruges til magnetomrører, så står den i gæringsskabet og cirkulerer luft. Der kan rask væk være flere graders forskel på top og bund i et gammelt køleskab.
Kiilerich
Indlæg: 80
Tilmeldt: 7. apr 2014, 16:08
Geografisk sted: Sunds (Nær Herning)

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Kiilerich »

Hvis du stadig mangler en blæser har jeg nogle, dem kan jeg sende til dig hvis du vil.
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Hej tak for tilbudet jeg har købt en nu;)
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 16:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Blæser fra computer

Indlæg af Mikle »

Men hvis andre har gode råd til opbygningen af den så kom gerne med dem;)
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"