Brewster beacon vs Brew monk

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Mikle »

Hej jeg har bestilt et Brew monk anlæg men det ser ud til der er lang leveringstid på det så ville høre om nogle kan fortælle mig forskellen på Brew monk og brewster beacon?
For kan godt få beacon fra dag til dag men ikke Brew monk.
Hvad vil i anbefale?
Efel
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. mar 2018, 09:40
Geografisk sted: Ringsted

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Efel »

Så kom den endelig i hus- min nye brewster beacon. Som jeg ser det er beacon en forbedret udgave af brew monk, nu med udvendig skala for vandvolumen. Elektronikken og styringen er det samme.
Jeg havde nogle udfordringer med manualen som er ganske mangelfuld, men nu tror jeg at koden er knækket. Ser frem til at brygge en Brown ale en af de nærmeste dage ;-)
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Mikle »

Super tak for svaret har læst en del på dem begge nu og valgt at anilere min ordre på Brew monk og har nu bestilt beacon som jeg kan få i starten af næste uge;)
Kan være jeg lige skiver til dig når jeg har fået den hvis jeg er i tvivl om noget . Hvis det selfølgelig er okay med dig?;)
Efel
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. mar 2018, 09:40
Geografisk sted: Ringsted

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Efel »

Det gør du bare. Skal bruge første gang på den mandag eller tirsdag.
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Mikle »

Super jeg modtager den tirsdag siger post nord.
Skal dog først brygge den 20. Da jeg har for travlt inden. Men man kan jo forberede sig hehe
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Truntebryg »

Ved ikke om du kan læse dette doc:

https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... svlObOUnLk" onclick="window.open(this.href);return false;
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Truntebryg »

Forskel på BB og BM

De elektriske data er 100% ens – og hardwaren er 100% ens..

DOG har maltpiben 2 parkeringspladser – god ting !! men hvorfor ikke lave 3 ? … for det er ikke den nemmeste at sparge på !!! Har faktisk tænkt på at fjerne mine, de bøvler ved rengøringen – og jeg bruger hejs på min. Derved kan jeg bedre sparge kontrolleret, - ved at kører piben op i step af 1 cm.

Så er der væske stands røret, nok en rigtig fin ting – da det er svært at se ned mellem maltpiben og gryden. Dog kan en god lygte jo hjælpe dig her. Kan ikke umiddelbart finde ud af om det er en ønsket ting (den er ikke på BrewMonk) for den skal jo gøres ren ???

Den ekstra bundfilter plade, er en super duper god idé – så er man helt sikker på at være gode venner med sin pumpe.

CIP rengøring er jo nemt med pumpe/ rør og tud - MEN hvordan med det der rør og så på ydersiden … ??

Ellers kan jeg kun sige, at det er et fantaskist fint og smart anlæg. De sidste 2 bryg har kørt fuldstændig som forventet. (Efficiency ca 82%)
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Mikle »

Der lyder godt. Får mit anlæg imorgen det jo bedre end juleaften:)
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Benjamin »

til visning af væskestand i mæsken kunne man vel bruge en slange, der er holdt oppe ved topkanten, (forbundne kar)? +en cm skala på indsatssien, så man kan se hvor bunden er.
Efel
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. mar 2018, 09:40
Geografisk sted: Ringsted

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Efel »

Mht. til rengøring af væskestandsrøret vil jeg bruge en stor sprøjte (Jeanette sprøjte) til at skylle igennem med vand og oxi. Har dog ikke prøvet endnu.
jens_sj
Indlæg: 26
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:11

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af jens_sj »

Truntebryg skrev:(...)

Ellers kan jeg kun sige, at det er et fantaskist fint og smart anlæg. De sidste 2 bryg har kørt fuldstændig som forventet. (Efficiency ca 82%)
Hej Trunebryg - hvilket anlæg referer du til her? :) jeg er i tvivl om jeg skal vælge et Beacon eller Brew Monk...
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Brewster beacon vs Brew monk

Indlæg af Mikle »

Jeg har nu bryggget en del på min beacon og er virkelig tilfreds med den.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"