Forkert opbevaring af festfade

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Forkert opbevaring af festfade

Indlæg af Thorup »

Hej med jer
Blot til info, så skal i være opmærksom på rust dannelser i festfade. Jeg have et par stykker der efter rengøring blev proppet af og sat på uisoleret loft et par år.
Da jeg tog dem ned fra loftet og pillede plastik proppen af, så jeg en smule rust i kanten. Det var nemt at fjerne med en svamp så jeg hældte øl på fadet, efter nogle måneder blev der taget hul på fadet og jeg kunne straks smage noget metallisk. Skar et fad op og så resultatet af forkert opbevaring. Heldigvis har det kun kostet mig to fade.BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
BenjaminKE
Indlæg: 208
Tilmeldt: 1. jun 2012, 14:22
Geografisk sted: Odense

Re: Forkert opbevaring af festfade

Indlæg af BenjaminKE »

Har du “renset” med kogende vand.? Jeg havde samme problem dengang jeg havde sådan nogen. Jeg læste mig frem til at indersiden af fadet er “coated”/beskyttet af en hinde som man kan beskade ved at renset med kogende vand..

Bare lige en info..
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Forkert opbevaring af festfade

Indlæg af Thorup »

Nej ikke rengjort med varmt vand, kender godt til denne coating. Men har ikke været ordentligt tørre da de blev stillet væk. Og de var monteret med den medfølgende plastik prop. Den svingende temperatur har sikker også været medvirkende.
Nu opbevares de øvrige som er tørre ved konstant temperatur og med køkkenrulle papir i åbningen.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Forkert opbevaring af festfade

Indlæg af fjorgensen »

Et uisoleret loft er et "farligt" sted at opbevare ting og sager. Året igennem vil temperaturen svinge utroligt meget og det samme vil luftfugtigheden. Det er min erfaring at man lige så godt kan skille sig af med tingene i stedet for at opbevare dem på loftet.
keep it simple !
Besvar

Tilbage til "Udstyr"