Grainfather pris

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
ramløse
Indlæg: 57
Tilmeldt: 25. sep 2017, 16:42

Grainfather pris

Indlæg af ramløse »

Hvorfor er Grainfather så meget dyrere end f.eks. Brewster Beacon? Umiddelbart kan de det samme, og Beacon ser fin ud?
BSL
Indlæg: 39
Tilmeldt: 17. nov 2017, 18:51

Re: Grainfather pris

Indlæg af BSL »

Jeg kan desværre ikke sammenligne de to, da jeg kun har erfaring med grainfather.

Men jeg kan i hvert fald sige, at grainfather for mig fremstår som solid kvalitet både i forhold til stål, pumpe og styring. Jeg er meget tilfreds med min, og den har kørt upåklageligt.


Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
jandk
Indlæg: 155
Tilmeldt: 4. jan 2018, 19:51
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Grainfather pris

Indlæg af jandk »

Har også en Grainfather og er rigtig glad for den og specielt styringsenheden.
Det er meget smart, at man kan taste sine opskrifter ind på nettet.
Telefon app'en downloader efterfølgende opskriften fra nettet og overfører til controlleren vha. bluetooth.
Så er vandmængder osv. beregnet og Mash og Sparge rammer meget præcist.
Konstruktionen virker meget solid og jeg forventer at den holder i rigtig mange år.

Jeg syntes dog at prisen er i overkanten, så jeg ville nok også kigge på Brewster Beacon, hvis jeg skulle købe i dag.
Brugeravatar
Dntb1985
Indlæg: 503
Tilmeldt: 4. sep 2015, 01:58
Geografisk sted: Viborg

Re: Grainfather pris

Indlæg af Dntb1985 »

ramløse skrev:Hvorfor er Grainfather så meget dyrere end f.eks. Brewster Beacon? Umiddelbart kan de det samme, og Beacon ser fin ud?
med frygt for at sætte hånden i en hvepserede, så har en dacia jo også 4 hjul. Jeg mener i den grad der er forskel på de to anlæg (på trods af at de begge er bygget i kina). Bygge kvaliteten er en anden (indsatssi, hulsi, gennemføring osv. er af tykkere kvalitet). Bt styringen giver kontrol over hele brygget på telefonen. Der er fuld reservedelsprogram, og så sidder pumpen uden på kedlen og ikke under den. Jovist den er meget billigere, og hvis man starter med at brygge så er det også et fint begynder anlæg, men jeg har 2 grainfathers, og får aldrig andet.. Lidt ligesom onklen der altid har kørt i ford, og ikke kan se skoven for bare træer. :)
Grainfather
In your face! Brewery
Brewed in a kitchen near you
Besvar

Tilbage til "Udstyr"