Etiketter... Igenigen.

Besvar
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Etiketter... Igenigen.

Indlæg af grøntoft »

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på dette før. Men jeg kom i dag til at tænke over, at det måske var en ide at bruge hvedemel blandet op i vand til at lime etiketterne på flaskerne uden at de smutter af igen. Jeg har aldrig haft success med mælk, så jeg tænkte at stivelse måtte kunne gøre det. Jeg laver en meget tynd grød som jeg trækker etiketterne igennem.

Og ganske rigtig! De sidder rigtig godt fast, dog ikke så fast at de ikke nemt kan fjernes igen.

Er der andre der har gjort lignende erfaring? Eller har jeg VIRKELIG opfundet den dybe tallerken???
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 12:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af fjorgensen »

Da jeg var barn i 1950'erne brugte vi det til bl.a. at lime papir på drager, det holder ganske godt når bare det ikke bliver vådt :-)
keep it simple !
Jens H
Indlæg: 60
Tilmeldt: 21. maj 2015, 08:38
Geografisk sted: Odense SØ

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af Jens H »

Altså hvis de ikke umiddelbart skal af igen, kan jeg anbefale at købe etiketter på A4-ark. Forleden købte jeg 200 ark med hver 6 etiketter af ca. 10X9 cm på Amazon. Med forsendelse kostede det i alt 20 pund, svarende til knap 170 kroner. Dvs. 14 øre pr. etikette. Det er i hvert fald billigt, og SÅ meget nemmere end at fedte rundt med lim, mælk eller hvad man ellers kan finde på.
Men de hænger rigtig godt fast, så jeg ville ikke sætte dem på flasker, jeg selv skulle bruge igen. Jeg bruger selv kun etiketter på flasker, som går ud af huset.
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af grøntoft »

Det bliver etiketter som skal af igen. Derfor skal jeg have fundet en metode der virker, og det gør mælk ikke. Meljævning gør, og dog.

Som det tidligere blev nævnt, så har jeg prøvet at gøre etiketterne våde, og så glider de ganske rigtigt rundt på flasken. Så jeg må i tænkeboks igen.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Flyball
Indlæg: 66
Tilmeldt: 8. mar 2018, 08:03
Geografisk sted: 4690

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af Flyball »

Den med etiketter virker nu altså meget godt, og de er til at fjerne igen.
Jeg har købt nogle etiketter med lim, der sidder super godt fast, samtidigt så skal de bare stå i vandbad i ca 10 minutter, så er etiketterne til at skrabe af igen med fingrene.
Nemt og virker uden alt for meget alternativt sjov
TB
jandk
Indlæg: 155
Tilmeldt: 4. jan 2018, 19:51
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af jandk »

grøntoft skrev:Det bliver etiketter som skal af igen. Derfor skal jeg have fundet en metode der virker, og det gør mælk ikke. Meljævning gør, og dog.

Som det tidligere blev nævnt, så har jeg prøvet at gøre etiketterne våde, og så glider de ganske rigtigt rundt på flasken. Så jeg må i tænkeboks igen.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Jeg bruger bare en helt almindelig limstift, det er billigt og fungerer fint.
Etiketterne kan dog løsne sig hvis der er meget kondens på flasken.
Til gengæld er de nemme at fjerne igen.
søreno
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 13. nov 2010, 14:18
Geografisk sted: Thisted

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af søreno »

Jeg har brugt limstift til at sætte etiketter på med. Det er ikke helt så letopløseligt i vand, som mælk eller melklister er, men stadig let at få af.
VH
Søren
steen-e
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. mar 2016, 13:42

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af steen-e »

jeg har brugt glasvævs lim der var fortyndet med vand og alm. tapet klister fungerer meget godt
damogen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 19. aug 2018, 22:02

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af damogen »

Jeg bruger også mel i vand, læste det et eller andet sted på nettet. Der foreslog de at putte lidt atamon i sit klister, så det kan gemmes i længere tid. Og ja, det er super nemt at få etiketterne af igen.
Eneste problem er at hvis du bruger blæk printer, så skal du passe på ikke at tvære sværten ud, da den bliver semi flydende igen af vandet i klisteret.
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Etiketter... Igenigen.

Indlæg af grøntoft »

Bruger laser printer

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"