Danbrygger / Brewmonk ..

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
franki
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. apr 2018, 10:00

Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af franki »

Jeg har nu brygget 5 gange på DB43 - og hver gang lykkes det at spolere koge steppet. Får trykket på noget, der enten stopper programmet eller stopper kogningen. Har ledt efter det i "manualen" - endda på flere sprog.

Det er når jeg får første humle alarm. Jeg kan simpelthen ikke finde den knap, der slår alarmen fra. Hvad gør i? Er der en knap eller skal den bare stå og bimle til systemet bliver træt?

Det er jo surt at man så må hånd-time sit automatiske system. Håber en af jer sidder med løsningen.
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af Mikle »

Er det ikke samme elektronik som på brewster beacon?

Hvis det er den samme så gå på youtube og søg på brewster beacon der er brewolution lavet nogle fine videoer af hvordan man bruger den.
franki
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. apr 2018, 10:00

Re: Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af franki »

Enig det er den samme elektronik.

Har lige kigget youtube igen. Lige den funktion jeg efterlyser kan jeg ikke finde på videoerne.
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af Mikle »

Okay. Jeg har selv en brewster beacon men har kun brygget en gang på den og der brugte jeg manuel for at lære anlægget at kende må prøve at sætte mig mere ind i det ved næste bryg.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af Truntebryg »

Min Brewmonk bipper kun 4-5 sek ved humle alarmen.

Til gengæld bliver den ved med at bippe ved sparge alarmen ... tryk AUTO for at fortsætte.

Shortform user manual:

https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... svlObOUnLk
franki
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. apr 2018, 10:00

Re: Danbrygger / Brewmonk ..

Indlæg af franki »

Tak for input - det var tålmodigheden, der manglede. Jeg lod den stå, og humle alarmen stoppede efter ca 10-15 sekunder.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"