Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
HumleVæbneren
Indlæg: 82
Tilmeldt: 1. jul 2018, 19:39

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af HumleVæbneren »

Har en lille portion (10L) DIPA der skal flaskes om et par dage, når den er færdig med at crashe, brygget med Imperials A24 "dry hop", er meget spændt på resultatet har ikke brugt den gær før.

Ellers er resten flasket og klar. Har en dubbel og en NZ humlet pilsner klar til jul og nytår, og en hindbær cider til dem der ikke drikker øl.

Har planer om at brygge min første øl med en kveik mellem jul og nytår, men jeg har ikke besluttet mig for typen endnu...

@inzide Mandarina Bavaria er en fantastisk humle, har brugt den i en hindbær pale ale jeg lavede i sommer, og den smagte skønt!

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk
Brugeravatar
Vimose
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. dec 2018, 00:30

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af Vimose »

admin skrev:Brygger 450 liter German land bier ;)Billede

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Hold da op et setup :D
Det ser godt ud!
Tak for billedet !

Sent from my Nokia 3.1 using Tapatalk
jandk
Indlæg: 155
Tilmeldt: 4. jan 2018, 19:51
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af jandk »

I dag er en lang brygdag, men hyggeligt når der ikke er andet på programmet i dag.

Første bryg fra morgenen af var en Pale Ale med Bavaria Mandarina humle.
Jeg har ikke prøvet denne humle før, men glæder mig til at smage resultatet om en måneds tid.
Jeg forventer at det bliver en dejlig frisk sommerøl.

Andet bryg som er i gang nu er en dejlig undergæret Bock.
Den dufter fantastisk, farven er som kastanie og den står og koger i øjeblikket.
Bryggercrow
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. aug 2013, 16:20

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af Bryggercrow »

Er fuld i gang pt med at lave 50 kg bananer om til mæsk og hedvin :)
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af Per »

Søndag stod den på en Black Imperial Stout. Nåede OG 1100 - korrigeret for temperatur lander den på 1103.

Så langt så godt. Jeg ved godt at der er lang vej endnu, og mæskningen ikke siger meget om den bliver god, når den skal drikkes. Næste og nok endnu mere afgørende step er gæringen.

Er i øvrigt noget uforstående over for, at man som leverandør vælger kun at vedlægge ét brev gær á 15 gr. Som jeg forstår det, rækker det slet ingen steder. Ét brev á 15 gr. giver vel max. 150 mia. celler, og der bør bruges ca. 600 mia. Er der nogen her på Forum, der har erfaringer?

Jeg har så købt et brev mere og lavet en starter på 2 ltr. Det burde hjælpe noget på det.

Mvh. Per.
Vedhæftede filer
Imperial Stout 12-5-2019.jpg
jandk
Indlæg: 155
Tilmeldt: 4. jan 2018, 19:51
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af jandk »

Så er det endelig brygdag igen. Denne gang står den på en Belgisk Dark Coffee Ale.
Jeg er løbet sur i at vaske flasker, så dette bryg er det første, der ryger på Cornelius fad, som skal i nyindkøbt kegerator.
RuneV
Indlæg: 253
Tilmeldt: 8. feb 2017, 12:34
Geografisk sted: Hasselager, Århus

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af RuneV »

Jeg skal ikke brygge i weekenden, men har brygget witbier, saison med masser af citra humle og en kølsch med hallertau hopstand. Det hele skal flaskes i lønet af de næste 7 dage.

Så kan en varm sommer bare komme an (-:
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Tænker det skal være en US pale ale
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Hvad skal du/i brygge i weekenden?

Indlæg af Per »

Tager et nyt forsøg med Kölschen. Første forsøg endte ikke der hvor jeg ville være. For høj ABV (det er ikke en fejl siger nogle ;-) ), forkert farve og for frugtagtig smag samt ringe skum. Men det blev dog en øl, bare ikke en Kölsch.

Mvh. Per.
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"