Manometer misvisning

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Manometer misvisning

Indlæg af Vestv »

Har andre været ude for misvisning på 0,4 bar på manometer på "lavtrykssiden" af regulatoren eller har jeg blot været uheldig'?
Kan noget bestemt mærke anbefales for at sikre sig mod for stor unøjagtighed ?
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Manometer misvisning

Indlæg af fjorgensen »

Hvordan ved du at det viser forkert ?
keep it simple !
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Manometer misvisning

Indlæg af Vestv »

Har målt med et noget mere præcist og mere detaljeret manometer på output siden jeg har lånt. Det værer sig i corneliusfad og i flasken ved modtryksfyldning samt direkte på feeder slangen fra regulator. Alle steder skal den skrues op på 1.4 bar for at levere 1 bar.
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Manometer misvisning

Indlæg af Knet »

Nej, det har jeg ikke prøvet. Har selv to regulatorer og de virker ens og er konsistente i trykmålinger foretaget med dæktryksmåler, bleedervalve med manometer mv.

Kan du ikke leve med det, og kan den ikke justeres, så køb et nyt manometer. Det gjorde jeg på vvs onlineshop. Kostede 50-70kr og de har været ok. Bare vær sikker på gevind og hovedstørrelse.

Købte selv for at have reserve og til at bygge bleeder selv. Og de har været ligeså retvisende (eller misvisende :-) ) som mine andre.
Mickey
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. feb 2018, 11:17

Re: Manometer misvisning

Indlæg af Mickey »

Knet skrev: Kan du ikke leve med det, og kan den ikke justeres, så køb et nyt manometer. Det gjorde jeg på vvs onlineshop. Kostede 50-70kr og de har været ok. Bare vær sikker på gevind og hovedstørrelse.
.
Har du en link til de manometre du købte? :-)
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Manometer misvisning

Indlæg af Knet »

Jeg købte 4 forskellige, alle var 1/4 tomme gevind og 63 mm Skive.
Bar varierer. Købte bl.a. en til brug for en hjemmelavet trykmåler, så jeg altid kan måle tryk på fad. Den går til 1 bar. Købte også nogle der går til 3 bar. Til brug for karbonering. Så der lige kan skrues op på 3 bar et par gange undervejs.

https://www.bygmax.dk/catalogsearch/res ... ty=1&qty=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg endte hos bygmax, da jeg skulle have andet også. Men vvs butikkerne har også.

Vh. Kenneth
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."