Fermentrack på Raspberry pi

PID regulator, styringer og programmer.
Besvar
bombemose
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2019, 20:20

Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af bombemose »

Jeg har 2 Tilt V2, som vi bruger i vores lokale håndbryggerlaug. Til er Bluetooth baseret, så for at aflæse dem skal man være i rum sammen med dem.

For at komme ud over det, har jeg sat en Raspberry Pi op med Fewrmentrack på, som kan tage læsningerne fra Tilten, og publicere dem på en web frontens, som vi alle så kan tilgå hjemme fra.

Men jeg kan ikke få skidtet til at virke med Tilten. Dette er hvad jeg oplever:

- Jeg har installeret Raspbian på tilten og installere Fermentrack

- Jeg kan tilgå Fermentrack websiden, og jeg kan tilføje Device. Jeg har således tilføjet f.eks. En Tilt (Orange)

- Jeg starter en log på Tilten i Fermentrack

- Jeg sætter tilten på skrå og venter, tilten sender data, det kan jeg konstatere med Tilt Appen, men der kommer ingen data i Fermentrack

- jeg kan se at der efter noget tid kommer en masse fejl i /log/Tilt—stderr.log, som har noget med Bluetooth at gøre

- der kommer ingen data i Fermentrack

Jeg har prøvet med både Raspbian “Stretch” og “Buster” med samme nedslående resultat.

Nogen der har erfaring med dette?
Brugeravatar
ThomasM
Indlæg: 200
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:09
Geografisk sted: Nordjylland, ulsted

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af ThomasM »

måske det her kan hjælpe https://github.com/thorrak/fermentrack/issues/304" onclick="window.open(this.href);return false;
/Thomas
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 12:03

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af TvedeBryg »

Hvis den duer med Tilts egen app på mobil/ipad kan du jo overveje at dedikere en gammel mobil til formålet, der ligger permanent ved siden af Tilten. Husk at den skal være i "vågen" tilstand for hele tiden at kunne opdatere.
Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
bombemose
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2019, 20:20

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af bombemose »

ThomasM skrev:måske det her kan hjælpe https://github.com/thorrak/fermentrack/issues/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er meget snak i den tråd men ingen løsning. Havde set den tidligere.
lr-brew
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2020, 16:35

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af lr-brew »

Er der en grund til at du ikke bruger Tilt Pi som er lavet specifikt til Tilt?
https://tilthydrometer.com/products/til ... e-download" onclick="window.open(this.href);return false;

Den bruger jeg på min Pi ZeroW og det fungerer fint. Der er også mulighed for at sende data videre til en ekstern server.

Mvh

Thomas
bombemose
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. okt 2019, 20:20

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af bombemose »

lr-brew skrev:Er der en grund til at du ikke bruger Tilt Pi som er lavet specifikt til Tilt?
https://tilthydrometer.com/products/til ... e-download" onclick="window.open(this.href);return false;

Den bruger jeg på min Pi ZeroW og det fungerer fint. Der er også mulighed for at sende data videre til en ekstern server.

Mvh

Thomas
Hej Thomas,

Ja, det er fordi vi bruger en kombi af Tilt 2 og iSpindel, så jeg prøver at finde noget der supporterer begge
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Fermentrack på Raspberry pi

Indlæg af Jacob-T »

Jeg ved godt at det er en lidt anden approach.
Men en anden løsning var at programmere en ESP32 til at tage sig af det. Især hvis den der iSpindel også bruger iBeacon til kommunikation så burde det være rimeligt let.
Her selv pt en ESP32 som henter data fra min ene tilt (burde også virke med flere) og den bruger temp data til at styre fermentering kammeret (en kummefryser) og sender alle data til egen eller offentlig webserver.
Det gode ved en ESP32 er at de ikke koster en pind (25-40,- fra AliExpress) og har indbygget WiFi og bluetooth.
Hvis det har interesse kan jeg nok godt finde lidt generisk kode frem så i får en idé om hvordan det kan flækkes sammen.
Jeg tror også der er en gut på et af amerikanske hjemmebrygger fora som har lavet en mere offentlig kode til ESP32....

-JacobBilledeBillede

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Microprocessor styring til ølbrygning"