Tilt

Besvar
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 11:03

Tilt

Indlæg af TvedeBryg »

Rigtig god jul allesammen!
Jeg er så heldig at jeg har fået en Tilt hydrometer i julegave, jeg kan bare ikke finde ud af at indstille appen så den sender kontinuerligt til google sheet. Jeg har den koblet op til en ipad. Er der nogen der ved hvordan?
Bedste hilsner Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Tilt

Indlæg af clucking »

Jeg vil anbefale dig i stedet at sende til Brewfather app. Det er betydeligt mere brugervenligt når du skal følge udviklingen. Der ligger god info på brewfather hjemmesiden.
HumleVæbneren
Indlæg: 82
Tilmeldt: 1. jul 2018, 19:39

Re: Tilt

Indlæg af HumleVæbneren »

clucking skrev:Jeg vil anbefale dig i stedet at sende til Brewfather app. Det er betydeligt mere brugervenligt når du skal følge udviklingen. Der ligger god info på brewfather hjemmesiden.
Man skal betale for at bruge den funktionalitet i brewfather, det er en premium feature.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 11:03

Re: Tilt

Indlæg af TvedeBryg »

Jeg vil rigtig gerne kunne følge tilt'ens data på lang afstand, jeg brygger i mit sommerhus, hvordan gør man så? De nævner en raspberry pi zero w. Skal man have den eller kan man ikke bare bruge en gammel mobil eller ipad der bare er koblet på sammen med tilten og er på nettet?

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Tilt

Indlæg af clucking »

HumleVæbneren skrev:
clucking skrev:Jeg vil anbefale dig i stedet at sende til Brewfather app. Det er betydeligt mere brugervenligt når du skal følge udviklingen. Der ligger god info på brewfather hjemmesiden.
Man skal betale for at bruge den funktionalitet i brewfather, det er en premium feature.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Korrekt. Men den app er alle pengene værd. Betydelig mere brugervenlig end hvad der findes af alternativer når vi taler opskrifter og anvendelse til tilt etc. Min holdning.
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Tilt

Indlæg af clucking »

TvedeBryg skrev:Jeg vil rigtig gerne kunne følge tilt'ens data på lang afstand, jeg brygger i mit sommerhus, hvordan gør man så? De nævner en raspberry pi zero w. Skal man have den eller kan man ikke bare bruge en gammel mobil eller ipad der bare er koblet på sammen med tilten og er på nettet?

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Jeg bruger selv en gammel ipad. Det fungerer fint. Men ipad skal konstant være koblet til og må ikke gå i dvale eller over på en anden app i mellemtiden.
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 11:03

Re: Tilt

Indlæg af TvedeBryg »

Undskyld jeg spørger dumt, men kan man indstille sin ipad til det? Jeg bruger den ikke til andet og kan jo evt tømme den for ungernes gamle spil mm men er ikke helt stærk i de bagvedliggende indstillinger i ios

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Tilt

Indlæg af clucking »

TvedeBryg skrev:Undskyld jeg spørger dumt, men kan man indstille sin ipad til det? Jeg bruger den ikke til andet og kan jo evt tømme den for ungernes gamle spil mm men er ikke helt stærk i de bagvedliggende indstillinger i ios

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Ja da. Afhængig af, hvor gammel din ipad er skal du anvende tilt 1 eller 2 app og så blot gøre som der står i vejledning på tilts hjemmeside og på brewfathers hjemmeside, hvis du vælger at gå med den.
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 11:03

Re: Tilt

Indlæg af TvedeBryg »

Tak jeg roder videre

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Tilt

Indlæg af Jan Rasmussen »

TvedeBryg skrev:Rigtig god jul allesammen!
Jeg er så heldig at jeg har fået en Tilt hydrometer i julegave, jeg kan bare ikke finde ud af at indstille appen så den sender kontinuerligt til google sheet. Jeg har den koblet op til en ipad. Er der nogen der ved hvordan?
Bedste hilsner Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Hej Mikkel
Fandt du en løsning på kontinuerlig opdatering til Google sheet, jeg roder lidt med det samme i tiden og synes ikke jeg får den til at opdatere kontinuerligt eller synes heller ikke at kunne finde et parameter for opdateringsintervallet.
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Tilt

Indlæg af Jan Rasmussen »

Jan Rasmussen skrev:
TvedeBryg skrev:Rigtig god jul allesammen!
Jeg er så heldig at jeg har fået en Tilt hydrometer i julegave, jeg kan bare ikke finde ud af at indstille appen så den sender kontinuerligt til google sheet. Jeg har den koblet op til en ipad. Er der nogen der ved hvordan?
Bedste hilsner Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Hej Mikkel
Fandt du en løsning på kontinuerlig opdatering til Google sheet, jeg roder lidt med det samme i tiden og synes ikke jeg får den til at opdatere kontinuerligt eller synes heller ikke at kunne finde et parameter for opdateringsintervallet.
Med lidt tålmodighed viser det sig den opdaterer hvert 15 minut, og det virker umiddelbart til at ipad skal være vågen og appen åbnet. jeg synes ikke at have fundet nogen steder hvor man evt. kan ændre intervallet den logger med.
TvedeBryg
Indlæg: 114
Tilmeldt: 10. sep 2018, 11:03

Re: Tilt

Indlæg af TvedeBryg »

Hej Jan,
Som du siger skal ipad vælte "vågen" hele tiden og tilt app i forgrunden. Jeg vil foreslå også at slå automatisk opdatering af ipad fra, fordi apps lukker ned ved genstart. I selve appen (du havde vist fundet det) kan man swippe fra venstre mod højre og få indstillingsmenu frem og der kan du ændre log interval. Så vidt jeg husker er 15 min det korteste interval. Jeg har lidt bøvl med kalibrering af SG fordi tilten er næsten hele ruden lidt ved siden af måling med hydrometer. Ikke noget stort problem da jeg mest bruger den for at følge med i gæringsforløbet. Og så synes jeg det er ret fedt at kunne se det på graf i sheets :-) efter jeg fik indstillet ipaden rigtigt har det ikke været nogen problemer overhovedet.
Håber du får styr på det.
Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Tilt

Indlæg af Jan Rasmussen »

TvedeBryg skrev:Hej Jan,
Som du siger skal ipad vælte "vågen" hele tiden og tilt app i forgrunden. Jeg vil foreslå også at slå automatisk opdatering af ipad fra, fordi apps lukker ned ved genstart. I selve appen (du havde vist fundet det) kan man swippe fra venstre mod højre og få indstillingsmenu frem og der kan du ændre log interval. Så vidt jeg husker er 15 min det korteste interval. Jeg har lidt bøvl med kalibrering af SG fordi tilten er næsten hele ruden lidt ved siden af måling med hydrometer. Ikke noget stort problem da jeg mest bruger den for at følge med i gæringsforløbet. Og så synes jeg det er ret fedt at kunne se det på graf i sheets :-) efter jeg fik indstillet ipaden rigtigt har det ikke været nogen problemer overhovedet.
Håber du får styr på det.
Mikkel

Sendt fra min RNE-L21 med Tapatalk
Tja, jeg havde installeret appen med den hvide baggrund og ikke den der hedder Tilt2, hvorfor jeg ikke kunne ændre log intervallet, nu har jeg installeret Tilt2 og her er det jo nemt at ændre. Jeg har kalibreret i Vand ved ca. 20 grader og så skulle Tilten vist selv korrigere for temp. men har endnu ikke holdt det op mod en hydrometer måling.
Endelig fandt jeg min gamle Iphone S4 frem, den kan sagtens køre uden simkort når bare der er WIFI, så nu kører Tilt2 Appen på denne og telefonen er sat op til ikke at gå i dvale.

Jan
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"