Partyfade rengøring vs udsmidning

Rengøring, rensning, vask,
Besvar
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Partyfade rengøring vs udsmidning

Indlæg af Thage »

Har været så heldig at få nogle gl. Fade som jeg kunne forsøge mig med - desværre viser det sig at når jeg åbner dem så har de stået længere end godt er, og derfor er der aflejring af rust i bunden... Fik rengjort 1, men desværre viste det sig at være utæt... Resten af dem er bare noget mere medtaget, og derfor vil jeg hører om andre har reddet noget lign. Eller om jeg skal opgive, sige tak og købe nye...?
Brugte ballonrens, børste og stod i blød.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
ThomasM
Indlæg: 200
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:09
Geografisk sted: Nordjylland, ulsted

Re: Partyfade rengøring vs udsmidning

Indlæg af ThomasM »

Lund sælger nye for 45 kr.
http://shop.lundteknik.dk/index.php?cPa ... athTop=741" onclick="window.open(this.href);return false;

så jeg vil nok købe nye bare for at være sikker.
/Thomas
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Partyfade rengøring vs udsmidning

Indlæg af Thage »

Ok, ca. Samme pris i bazaren - og er på retur fra job så sætter derud nu :)

Har da trods alt sikkerhedsventilerne - men da lidt øv at smide dem ud...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
MonkeyBrew
Indlæg: 4420
Tilmeldt: 26. okt 2006, 21:13
Geografisk sted: 8670 Låsby

Re: Partyfade rengøring vs udsmidning

Indlæg af MonkeyBrew »

Problemet er at partyfadene er lavet af low grade stål som altså ruster, som du har erfaret på den dårlige måde. Når først processen er startet, er den ikke at stoppe igen. Rust er en af bryggernes fjender, da det ødelægger øllet og generelt ikke er særlig sundt for organismen. Fadene er belagt med fødevaregodkendt epoxy, som ikke tåler for stærk varme eller stød/slag/buler/ridser. Det er desværre den vej de fleste fade går. Og er de utætte derudover, har de vist udtjent deres værnepligt. Se på det som at de har haft en godt liv og givet noget godt fra sig. Men du er nødt til at give slip på dem. ;)
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Partyfade rengøring vs udsmidning

Indlæg af Thage »

MonkeyBrew skrev:Problemet er at partyfadene er lavet af low grade stål som altså ruster, som du har erfaret på den dårlige måde. Når først processen er startet, er den ikke at stoppe igen. Rust er en af bryggernes fjender, da det ødelægger øllet og generelt ikke er særlig sundt for organismen. Fadene er belagt med fødevaregodkendt epoxy, som ikke tåler for stærk varme eller stød/slag/buler/ridser. Det er desværre den vej de fleste fade går. Og er de utætte derudover, har de vist udtjent deres værnepligt. Se på det som at de har haft en godt liv og givet noget godt fra sig. Men du er nødt til at give slip på dem. ;)
Hehe dejlig tekst, men har overtaget dem - så har ikk tjent mig :)
Men nu giver jeg det et skud og ser om det fungere for mig... Ville gerne den fulde model, men er sgu pt for dyrt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Sanitet"