Quick connect/cam lock eller andet

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Gajol
Indlæg: 440
Tilmeldt: 16. aug 2011, 23:06
Geografisk sted: Grenaa

Quick connect/cam lock eller andet

Indlæg af Gajol »

Hej alle sammen!

Jeg leder efter input om Quick Connect-systemer til mit bryggeriudstyr.
Hvordan bruges de, og hvilke mærker anbefaler I? Især, hvor bruger I han- og hun-stik? F.eks., bruger I "han" på udstyret og "hun" på slangerne?
Jeg er åben for alle forslag, så hvis I har andre ideer udover Cam Lock, er de meget velkomne.
Del gerne jeres erfaringer og anbefalinger.

Tak på forhånd!
Brugeravatar
GeheimBrau
Indlæg: 161
Tilmeldt: 2. apr 2017, 11:24
Geografisk sted: 2690 Mosede Strand

Re: Quick connect/cam lock eller andet

Indlæg af GeheimBrau »

Har ikke den store erfaring med quick-disconnect, jeg anvender camlock og TC/Triclamp.

Camlock anvender jeg hvor det skal montere/fjerne med een hånd, så typisk har jeg en hun-camlock i hånden, men det afhænger jo af situaton og hvad man mener er nemmest.
Har 2 brygkedler (Brewster og Beer Brew), de har hhv. en han og en hun camlock på røret fra pumpen, så det kommer også an på hvilken du kan skrue på (eller får leveret med, som på begge ovennævnte).

TC/Triclamp er lidt besværlige med een hånd.
Til gengæld er de nemme at holde rene, evt. skiftes membranen når den bliver lidt urt-farvet.
Jeg bruger dem på både varm og kold side, men primært på den kolde side dvs. ud fra plade/modstrømskøler samt på stål fermenter, hvor alt er triclamp.

Har du +30 minutter, så se Bobby's gennemgang af diverse connectors: https://www.youtube.com/watch?v=eMwftpw-BFg
GeheimBrau
/Gert
Gajol
Indlæg: 440
Tilmeldt: 16. aug 2011, 23:06
Geografisk sted: Grenaa

Re: Quick connect/cam lock eller andet

Indlæg af Gajol »

Hej

Tak for input, det er en super god video med masser af info.
Han tale godt for camlock som jeg også selv haar læst en del op på
Besvar

Tilbage til "Udstyr"