Amu bryg kursus

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl
Besvar

Hvordan skal et bryg kursus afholdes

halve/enkelt om dagen
2
7%
halve om aftenen
2
7%
halve/enkelt dage i weekenderne m.v.
15
50%
Kan du tænke dig at deltage i sådan et kursus, hvis det bliver til noget ?
11
37%
 
Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Amu bryg kursus

Indlæg af admin »

Jeg er blevet spurgt om jeg kunne have interesse i at afholde nogle AMU bryg kurser i Fredericia. Der er dog nogle ting jeg kunne tænke mig at I hjælper mig med,
1. I melder jer til bryg kurset og hjælper mig med at få et job :-)
2. I fortæller mig hvornår det er bedste at afholde sådanne kurser.
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 22:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af Morten L »

Ja tak, men afhængigt af at det er i weekenden.
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af admin »

Der er en afstemning :-) oppe øverst med 3 stemmer pr bruger.

Her er lidt mere info, i pdf filerne.
Vedhæftede filer
45445 Anvendt bryggeriteknik for operatører.pdf
(43.05 KiB) Downloadet 663 gange
40574 Anvendt tappeteknik for operatører.pdf
(43.29 KiB) Downloadet 595 gange
Brugeravatar
Runman
Indlæg: 207
Tilmeldt: 11. jul 2011, 10:15
Geografisk sted: 4800 Nykøbing Falster

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af Runman »

Kunne rigtigt godt tænke mig at deltage, hvis det bliver til noget!
Det kunne være godt hvis andre fra falster eller sjælland også ville med så man kan samle en bil :-)

der står i de vedhæftede filer at kurset primært henvender sig til folk som er beskæftiget i øl produktion, men hvad med
os der er beskæftiget på hobby plan?
Vh
Henrik
*** b-brew (a) runman.dk ***
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af admin »

Det skal jo da lige siges at man kan komme på kurset igennem sin arbejdsplads, hvis man ønsker at deltage på hobby plan betaler man selv.
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af dosser »

Øhhh, hvad er mulighederne i besvarelsen? hvis man vil, stemmer man og hvis ikke, skal man ikke stemme? giver det ikke et forkert grundlag, f.eks. hvis man er ti der stemmer for man gerne vil giver det kun en indikation af hvem af dem der har stemt der også vil deltage, men de 50 der måske ikke vil kommer ikke med i betragtningen, da de ikke kan stemme nej, eller......... det er sq helt politisk det her ;-)

Er nok lidt fagidiot med det her, men få sat lidt muligheder på, så det giver et ordentligt billede af om sådan et kursus vil kunne overleve, det viser som regel også hvor kvaliteten kommer til at ligge. Jeg er selv i branchen, men har ikke med kurset at gøre.

Man se lidt om kurserne her: http://www.amusyd.dk/kategori/2328592-Bryg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dem markeret med et 6tal er åbne for arbejdsløse med ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse, og hvordan fremmer det lige muligheden for et job??? (ok, admin, kan få et faglærer job, det må vi støtte ;-)
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Brugeravatar
genbo
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11. jun 2010, 08:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af genbo »

det hele lyder sku da dejligt,men kom lige frisk med sådan en ide på jylland.(tættere på esbjerg:-) )
har brygget en del men man kan jo altid få nye indput,(aldrig for gammel til at lære)
nej bar kom med en dato jeg er med på ideen
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af admin »

Jeg ved ikke en pind om hvordan det er strikket sammen, jeg er jo bare blevet spurgt om det kunne have interesse - og til det har jeg sagt ja. Jeg har derfor førsøgt at give folk flere muligheder til at stemme, så de kan afgive 3 valg, så det ikke er sort og hvidt, håber i forstår.

Jeg tror man skal spørge på EUC Fredericia, eller hos jobnet om man kan deltage som arbejdsløs, som ansat har man ret til nogle kurser - men hvordan det helt hænger sammen ved jeg ikke så meget om, mener der er noget med en uddannelses fond.

Jens
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af dosser »

Der står tydeligt på amu's hjemmeside at alle kan vælge det, skal det dækkes af arbejdsgiveren, skal han nok overtales. Der står også et sted på deres hjemmeside at det koster 500kr. og det er vel til at overkomme for et par sjove dage, men desværre er jeg arbejdsramt og kan kun i weekenderne, og endnu har jeg ikke hørt om mange amukurser der kører på det tidspunkt.
Damm, det arbejde tager meget af ens gode fritid.

Der ligger en beskrivelse af kurserne på nettet, så man kan se hvad de indeholder.

Selvfølgelig kunne det være en oplagt chance, for at møde dem man "snakker" med her inde i forummet, og faciliteterne er så man også kan lave lidt alle sammen, det er nok lidt sværere hvis vi skulle mødes hjemme hos os selv, selvom jeg nu nok tror der ligger mere ekspertise end hos Amu.

Min bemærkning til sidst var ment som en joke, selvom det nu nok er relevant hvad "vores" penge går til i arbejdsløshedensnavn, se om i kan få en arbejdsløs til at sige at et brygkursus er meningsløst LoL eller sæt ham til at vælge mellem et brygkursus og et kursus i arbejdssøgning.

Nu vil jeg ud og gøre mine gærtanke rene og se om ikke jeg kan få dem fyldt, så det igen kan blive jul i det lille hjem :-)
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Humlehævneren
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. dec 2011, 21:37

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af Humlehævneren »

Hej
Jeg vil gerne med på det kursus. Min arbejdsgiver skal nok betale ;)

MVH Hævneren
MVH Hævneren (8900)
- Folk uden lyst til humle mangler smagsløg
.... Eller også har de for mange
Brugeravatar
Tryfuss
Indlæg: 989
Tilmeldt: 8. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: 9870 Sindal
Kontakt:

Re: Amu bryg kursus

Indlæg af Tryfuss »

Hvis du holder et i Nordjylland er du sikret 1 kursist lige her.
Rene "Den Glade Brygger" Sørensen
Besvar

Tilbage til "links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum"