Willemoes Ale

Redaktør: Co-Admin

Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Willemoes Ale

Indlæg af Truntebryg »

beerbuster skrev:Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil tro det...men er det nu også opskriften....(og nej, jeg indrømmer gerne når jeg tager fejl også på opskrifter)...men mashhopping på Refsvindinge...
Sidder iøvrigt lige og kigger deres sortiment igennem - og bliver da helt i tvivl om, om det ikke er Mors Stout jeg sad og drømte om og ikke Ale no16....??? for længe siden en af de øl er gledet ned i kurven,anyway...lyt ikke til mig..jeg ved åbenbart ikke hvad jeg taler om ;-)
Ale no. 16 er oprindeligt produceret hos Refsvindinge, men efterspørgelsen blev så stor at den nu brygges i Assens (Bryggeriet Vestfyn) – her kunne man godt tænke sig, at der var ”Mash hopping” i den oprindelige udgave. Der er faktisk rigtig mange der påstår den ”gamle” var bedre end den nye udgave … Jeg er da lidt tændt på den der opskrift,
  • Den store mængde Munch malt, kunne give den noget ”guld øls” karakter. (mangler en sådan på lageret)
  • Har stadig ikke prøvet Pale Ale malt – her var chancen.
  • Det lyder meget spændende med ”Mash hopping”
  • Har masser af engelsk Ale gær på lager.
Har smagt Ale no. 16, og mener den var ret spændende – men så røj der lige 11 forskellige juleøl på bordet bag efter, så det fortåger sig egentlig lidt.
Jens W
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. jun 2011, 20:37
Geografisk sted: Odense

Re: Willemoes Ale

Indlæg af Jens W »

Det er påfaldende, at der er tilsat farve til Ale No 16. Er det en lysere øl der er farvet mørk ?
To plus to er fire
Brugeravatar
Tiedt
Indlæg: 652
Tilmeldt: 14. jun 2009, 22:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Willemoes Ale

Indlæg af Tiedt »

Jens W skrev:Det er påfaldende, at der er tilsat farve til Ale No 16. Er det en lysere øl der er farvet mørk ?
Ja det er almindelig sovsefarve...
Vh. Christian Tiedt
_________________________________________________________
"Skål"
Venner af Tiedt's bryghus på Facebook:
http://www.facebook.com/groups/129935990417579/
Besvar

Tilbage til "klon opskrifter"