Raspberry vs arduimo off topic

PID regulator, styringer og programmer.
Besvar
Lillelund
Indlæg: 62
Tilmeldt: 6. nov 2014, 20:13

Raspberry vs arduimo off topic

Indlæg af Lillelund »

Hej medbryggere.

Hvis jeg kan låne lidt ekspertise her i forummet.

Jeg skal have lavet en styring til åbne og lukke af vinduer i mit drivhus. Jeg har styr på det mekaniske og elektriske (relædelen), det er signalgivningen/styringen jeg har spørgsmål til.
I programmet skal der tages hensyn til temperatur, fugtighed, nedbør og vindretning og vindhastighed.
Det skal køre stabilt med et minimum af vedligeholdelse.
Der skal kunne udvides med f.eksempelvis skyggegardiner og styring af vanding.
Derudover skal det kunne styres ( ikke programmeres) fra min Android telefon så der skal være et ordentligt Web interface.
Der skal også være en datalogger funktion.
Hvad er umiddelbart nemmest at lave?

Jeg har kigget på arduino og den ser ikke ud til at være slem og programmere i, den lyder også til at være meget stabil i drift, jeg er lidt mere nervøs for webinterfacet og datalogger delen.

Hvad angår raspberry pi så synes jeg ikke jeg kan finde nogle ordentlige programmeringseksempler og jeg er lidt nervøs for om den er stabil nok.

Jeg læste en artikel om arduino controller med en raspberry pi overbygning til webinterfacet og logger, er det det rigtige at gøre eller er der en bedre og mere simpel løsning jeg vil meget gerne guides i den rigtige retning.

Sidst men ikke mindst meget gerne et link til et seriøst forum som dette hvor jeg kan søge mere hjælp

På forhånd tak for hjælpen.
Søren.

Sendt fra min D6603 med Tapatalk
anvit2a
Indlæg: 114
Tilmeldt: 17. sep 2013, 19:41

Re: Raspberry vs arduimo off topic

Indlæg af anvit2a »

Her er måske noget inspiration:

https://www.youtube.com/watch?v=qmSyfodR7E8" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Christian
Indlæg: 363
Tilmeldt: 29. sep 2006, 10:18
Geografisk sted: Vestbjerg, 9380
Kontakt:

Re: Raspberry vs arduimo off topic

Indlæg af Christian »

Hej

Jeg vil anbefale Arduino til sådan en opgave pga af stabiliteten, men jeg vil nok vælge en model lidt større en en Arduino UNO, da du ellers let får problemet med plads i flash hukommelsen. Prøv evt en mega eller tilsvarende.

I forhold til logning af data kan jeg anbefale at bruge en cloud service som eksempelvis thingsspeak.com. Det er let at uploade data og man kan fra hvilken som helst browser se sine data plottet som funktion af tid. Jeg bruger det selv ifht. overvågning af gærings temperatur.

Mvh
Christian
Besvar

Tilbage til "Microprocessor styring til ølbrygning"