Kommercielle fustager til hjemmebrug

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Fromm
Indlæg: 30
Tilmeldt: 1. mar 2018, 12:59
Geografisk sted: Lystrup

Kommercielle fustager til hjemmebrug

Indlæg af Fromm »

Hej,

Er der nogen der bruger kommercielle fustager til hjemmebrug ?

Jeg er efterhånden blevet en smule træt af cornelius, da jeg endnu en gang lagde mærke til en af mine fustager i køleskabet hvor man kunne høre CO2 sive hvis man rører fittingen. Troede egentlig det var begrænset til de billige Kina modeller, men dette var en AEB (med CMB fitting)

Jeg tænker på muligheden for at bruge F.eks AEBs slim keg (20 liter) med en S-kobling, men jeg kan læse at de kan være svære at afmontere for rengøring (fustage og spyd rengøres hver for sig), især de nye Micro matic spyd.
Se side 6 i denne pdf https://www.aebkegs.com/wp-content/uplo ... -LOW-1.pdf

Er der nogen der har nogle erfaringer ?

Mvh
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Kommercielle fustager til hjemmebrug

Indlæg af clucking »

Jeg bruger nogen kommercielle fustager; nogen af dem har jeg selv fjernet lås på. I begyndelsen brugte jeg dem sammen med en anstikker med S-kobling og ball lock ventiler monteret på denne men ulempen er, at man enten låser anstikker til fustagen eller skal koble den på og af når den skal bruges til lidt tapning eller tryk kontrol.
Nu har jeg købt top til dem alle med ball locks og sikkerhedsventil fra Kegland - det fungerer rigtig godt men prismæssigt nærmer man sig en Cornelius afhængig af, hvad man giver for den kommercielle fustage… Jeg har næsten fået alle mine uden beregning.
Jeg cip vasker dem altid så snart de er tømt så rengøring er ikke et issue.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"