Holdninger og præferencer ift køb/valg af øl

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Reteplh
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jan 2022, 12:56

Holdninger og præferencer ift køb/valg af øl

Indlæg af Reteplh »

Hej øl-entusiaster

Jeg er netop igang med min afhandling på CBS. Her undersøger jeg mere utraditonelle faktorer, som påvirker folks valg/køb af øl.
Jeg håber derfor i vil tage jer tid til at svare på følgende spørgeskema. Det tager 2-3 minutter og er anonymt. Der findes ingen forkerte svar.
På forhånd mange tak :)


https://copenhagenbusiness.eu.qualtrics ... wG50gJmbGu" onclick="window.open(this.href);return false;
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 07:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Holdninger og præferencer ift køb/valg af øl

Indlæg af grøntoft »

Svaret. Dog mangler der enkelte svarmuligheder
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
nbd
Indlæg: 43
Tilmeldt: 28. jan 2021, 11:17

Re: Holdninger og præferencer ift køb/valg af øl

Indlæg af nbd »

Har du kvalitetssikret spørgeskemaet forinden - f.eks. ved at interviewe et par forsøgspersoner om de oplever at svarmulighederne er fyldestgørende?

Der mangler bestemt svarmuligheder. Til spørgsmålet om hvor ofte man drikker øl savner jeg svarmuligheden "flere gange om ugen". På spørgsmålet Hvad betyder mest for dig når du skal købe øl? savner jeg svarmuligheden "smagen". Og når man ikke kan gå videre i besvarelsen uden at klikke på noget, tvinges man til enten at vælge noget ukorrekt (som jeg gjorde) hvilket giver lav validitet og reliabilitet. Du bør teste reliabiliteten med Cronbach's alpha. Eller man dropper ud af besvarelsen, hvilket giver ufuldstændige dataset. Dataimputation er ikke tilrådeligt her.
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"