Hej
Tak for medlemskabet :-)
Hvordan renser I jeres flasker?
Jeg har en del 50 cl lang halset flasker som jeg kan rengøre - en del ser fine ud, nogle har et slør i bunden og andre har en del gærrester.
Hvad gør jeg ved dem ?
/Hedemann
Flaskerengøring
Re: Flaskerengøring
Hej Hedemann,
og velkommen til :)
Jeg er begyndt at kassere flasker som har indgroet snavs... Jeg har prøvet flere ting, men syntes ofte ikke at resultatet er godt. Kautisk er nok det som har været bedst til at fjerne genstridigt snavs, men stadig er det svært at komme fastgroet ting til livs (i flasker).
Jeg har i længere tid bare skyllet flaskerne efter brug - og har instrueret dem som afleverer flasker til mig i at gøre det samme. Skyld dem grundigt efter brug, tjek at der ikke er rester i.
og velkommen til :)
Jeg er begyndt at kassere flasker som har indgroet snavs... Jeg har prøvet flere ting, men syntes ofte ikke at resultatet er godt. Kautisk er nok det som har været bedst til at fjerne genstridigt snavs, men stadig er det svært at komme fastgroet ting til livs (i flasker).
Jeg har i længere tid bare skyllet flaskerne efter brug - og har instrueret dem som afleverer flasker til mig i at gøre det samme. Skyld dem grundigt efter brug, tjek at der ikke er rester i.
Re: Flaskerengøring
Jeg plejer at give dem en dukkert i en spand varmt vand, hvori der er tilsat en opvaske tabs, efter en times tid, så spænder jeg flaskebørsten fast i skruemaskinen, og så får de 20-30 sekunder for fulde omdrejninger, herefter skylles i rent vand og sættes til tørre i et flasketræ, alternativt med bunden i vejret i en kasse.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.