Chiller fra regnvand

Besvar
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Chiller fra regnvand

Indlæg af Mikle »

For noget tid siden var der et indlæg enten her på håndbrygforum eller på Facebook hvor der var en som brugte regnvand til at køle sin urt ved hjlæp af en Gardena pumpe som startede automatisk når han åbnede for hanen i sit brygrum. Men jeg kan ikke finde den opslag nu. Er her en der måske ved hvor det findes eller ved hvem som har dette setup? Det var lavet med faste vandrør fra regnvands tank til chiller.

Mvh Mikkel
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Chiller fra regnvand

Indlæg af kbh36 »

Jeg bruger regnvand fra palle tanke, og trækker slanger frem og tilbage.
Men hvad vil du vide, så kan det være at jeg kan svare. :)
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Peterdanske
Indlæg: 119
Tilmeldt: 1. apr 2020, 21:04
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Chiller fra regnvand

Indlæg af Peterdanske »

Et almindeligt husvandværk burde være rigeligt til at løse opgaven, de fåes til priser fra 700 kr og opad.
At forbinde rørene er en smal opgave.
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR.
(Alt hvad der siges på latin lyder dybsindigt.)
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Chiller fra regnvand

Indlæg af Per »

Jeg har en 1000 ltr. tank og en Gardena pumpe til regnvandstønder. Det virker fint. Man kan sagtens lave rørføring hvis det er det man vil. Indtil videre bruger jeg blot slanger. Set-uppet virker især godt når det er koldt udenfor. Jeg er nødt til at bruge vandværksvand når det er varmt udenfor, men så opsamler jeg returvandet, og vi bruger det til vanding i køkkenhaven og drivhuset om sommeren.
Mvh. Per.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"