Fælleskøb til gasstyring

jesperth
Indlæg: 167
Tilmeldt: 12. aug 2015, 00:31

Re: Fælleskøb til gasstyring

Indlæg af jesperth »

Borg skrev:
jesperth skrev:Jeg er først nået til at skulle slutte mine magnetventiler (til vand) til anlægget nu, og vil høre hvrdan i andre har lavet ledningssamlingerne. Der stikker jo bare to korte ledninger ud fra motoren på ventilen. Dels vil jeg gerne sikre det er vandtæt, og dels kunne det være smart at kunne koble dem af relativt enkelt.

Har i bare sat en længere ledning på med noget krympeflex-agtigt, eller findes der vandtætte stik/samlinger som er lettere at skille ad?
Jeg ville sikre jordforbindelsen også. En jordledning på ved møtrikken, der holder magneten mod ventilen (toppen af huset).
Strøm og vand kan være risikabelt uden jord.

Da jeg en gang satte en parabol op, blev jeg tilrådet at bruge noget selvvulkaniserende tape, til at gøre samlingen mellem kabel og stik vandtæt.

Ellers må du have fat i noget hos en elektriker/elforretning. En tæt samledåse der kan monteres på røret.
Godt tip med jord - det havde jeg godt overvejet, jeg har jord i kontrolpanel og resten af anlægget.

Jeg har set man kan få nogle "krympesamlinger" til ledninger - noget af det står som skulle værende vand og fugttæt, jeg har købt til forskelligt jeg lige vil eksperimentere med.
Brugeravatar
Poulsen
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. nov 2014, 09:32
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm

Re: Fælleskøb til gasstyring

Indlæg af Poulsen »

Jeg har et ubrugt sæt fra dette fællesindkøb liggende hvis nogen skulle være interesseret. Det er med lang "gniststav".
Så altså pulsgiver + gnistgiver + gasventil.
Jeg har også et Mammuth 8,5 Kw gasblus til salg, det har brændt i 15 min ca.
Nogen interesserede? :)
Andersen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. mar 2021, 15:01

Re: Fælleskøb til gasstyring

Indlæg af Andersen »

Hej hvad skal du have for gas brænder

Sendt fra min LE2123 med Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"