Gamle Danske Humle Plante Søges

Besvar
nikolajmv
Indlæg: 209
Tilmeldt: 1. dec 2008, 22:50
Geografisk sted: 8230 Åbyhøj

Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af nikolajmv »

Halløj derude,

Jeg søger 3 gamle danske humlesorter, gerne med forskellig smagsprofil profil, hhv. bitterhumle og aromahumle. Tænker på evt. Carlsberg, Svenstrup citron eller nogle fra Proffessor Winges materiale. Er der nogle derude der kunne tænkes at ville af med en rod klon? Bor lidt syd for Fredensborg og køre gerne lidt for at hente den/dem :).

Håber på at høre fra jer!
Højt Skum
NMV
Helkjr
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. mar 2022, 10:47

Re: Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af Helkjr »

P1030078.JPG
nikolajmv skrev:Halløj derude,

Jeg søger 3 gamle danske humlesorter, gerne med forskellig smagsprofil profil, hhv. bitterhumle og aromahumle. Tænker på evt. Carlsberg, Svenstrup citron eller nogle fra Proffessor Winges materiale. Er der nogle derude der kunne tænkes at ville af med en rod klon? Bor lidt syd for Fredensborg og køre gerne lidt for at hente den/dem :).

Håber på at høre fra jer!


..Jeg har en gammel humle som "man" har brugt i "gamle dage" (omkring 1930-40) på Orø....alpha ukendt...men til den milde side ..du skal hente den i Ringsted hvis du vil have den
Senest rettet af Helkjr 1. apr 2022, 11:39, rettet i alt 4 gange.
Helkjr
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. mar 2022, 10:47

Re: Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af Helkjr »

nikolajmv skrev:Halløj derude,

Jeg søger 3 gamle danske humlesorter, gerne med forskellig smagsprofil profil, hhv. bitterhumle og aromahumle. Tænker på evt. Carlsberg, Svenstrup citron eller nogle fra Proffessor Winges materiale. Er der nogle derude der kunne tænkes at ville af med en rod klon? Bor lidt syd for Fredensborg og køre gerne lidt for at hente den/dem :).

Håber på at høre fra jer!
...kør evt. forbi "Kølster" ved "Årstiderne" på Krogerup (Humlebæk)...måske han kan hjælpe
nikolajmv
Indlæg: 209
Tilmeldt: 1. dec 2008, 22:50
Geografisk sted: 8230 Åbyhøj

Re: Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af nikolajmv »

Hej Helkjr,

Spændende med humlen fra Orø. Har du selv prøvet at brygge med den, og såfremt, giver den en god aroma?

Har også tænkt på at kontakte Kølster, ville bare høre herinde først.
Højt Skum
NMV
Helkjr
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. mar 2022, 10:47

Re: Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af Helkjr »

nikolajmv skrev:Hej Helkjr,

Spændende med humlen fra Orø. Har du selv prøvet at brygge med den, og såfremt, giver den en god aroma?

Har også tænkt på at kontakte Kølster, ville bare høre herinde først.
..har brygget ..mjød..med humlen ...mild og fin
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Gamle Danske Humle Plante Søges

Indlæg af kbh36 »

Jeg kan nok tage en aflægger af min Svenstrup Citron, bor lige ved Holbæk motorvejen, i 4060 Kr. Såby.
Men skal lige se efter når sneen er smeltet. :)
Leder selv efter en Centennial.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"