Hop dropper

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hop dropper

Indlæg af Knet »

Ingen grund til sorry :-)

Nej, jeg har ikke tjekket brouwland ud. Tjekker det ud :-)

Status lige nu er, at jeg har for 1.400 DKK samlet set, liggende i en kurv hos aliexpress. Med Postnords politik aner man bare ikke hvad de ankommer til.

Det dækker så så over 2 dry hoppere. En i stål og en med Sight glas. Jeg er gået en halv tomme op, dvs fra 1,5 til 2. Det lyder måske ikke af meget, men arealet på en cirkel overrasker som bekendt (det kender man fra kuglegrillen, hvor areal på en 59 cm er markant større end areal på en 49 cm). Konkret fordobles areal næsten fra 10 til 18 cm2 ved dette træk og så tænker jeg, at de issues der er rapporteret om problemer med 1,5 tomme butterfly valve er stærkt reduceret.

Disse problemer er man dog helt foruden med skydeventilen Peter henviste til. Jeg har været i dialog med producenten Valterra i relation til brug ved fødevarer:

De skriver:

Hi Kenneth, the valve you mentioned below is not certified for food grade applications.

The only valves that are certified are the ones on page 10 at the top of the page in the OEM section of the catalog. They are 1-1/2” valve which are CSA listed – intended for contact with potable water.

Here is a link to one: https://www.valterra.com/product/waste- ... yonet-lug/" onclick="window.open(this.href);return false;


Hvorvidt det så skal være foodsafe er individuelt og sikkert afhængig af måden den bruges på. Om den kun sidder der til udløsning af humle eller den er monteret i hele gæringscyklussen.

Vh Kenneth
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Hop dropper

Indlæg af admin »

Jeg har da lige købt 4" butterfly ventiler til knap 100$ stykket, plus 200 kr i told, så det er da ikke så slemt.

Sendt fra min IN2013 med Tapatalk
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hop dropper

Indlæg af Knet »

Jeg endte med at købe dele ind til 2 styk i 2 tommer størrelse.

Et bor til at bore hul i låg, 2 weldless bulkheads, 2 butterfly valves, 2 sightglass, 2 end caps, 2 end caps med gas connects, diverse tri clamps og pakninger. Samlet 233 usd så langt. Så må vi se hvad det ender op i inden det rammer DK.

VH Kenneth
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hop dropper

Indlæg af Knet »

Så er den første monteret og klar. Ser stor ud, på min bette 7 gal spand!
D852ECE7-3DCF-4AA0-916A-05D8A218B5C5.jpeg
Peterdanske
Indlæg: 119
Tilmeldt: 1. apr 2020, 21:04
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Hop dropper

Indlæg af Peterdanske »

Det ser da fantastisk ud, tillykke med det flotte resultat...
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR.
(Alt hvad der siges på latin lyder dybsindigt.)
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hop dropper

Indlæg af Knet »

Jo tak Peter.

Som den den den står der, er det også “fuldt monteret”. Sight glasset er så kun nødvendigt ved større humletilsætninger. Og når det er sket, så lukkes ventilen bare hvorefter glasset kan fjernes og ende studsen kan monteres. Den har en quickconnect på, så den kan bruges til iltfri overførsel under moderat tryk.

Vh. Kenneth
Besvar

Tilbage til "Udstyr"