Varmepude eller varmebælte?

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Beerdumper
Indlæg: 41
Tilmeldt: 2. apr 2020, 20:46

Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Beerdumper »

Hejsa

Jeg vil I gang med at styre temperaturen under gæring I mine 30 liter plastic spande.

Jeg har er køleskab I mit uisolerede skur, som primært bliver brugt til coldcrash. Derudover har jeg en tilt der kan måle temperaturen inde I spanden og en ink bird købt på tilbud.

Men hvilken varmekilde vil I anbefale? Varmebælte, varmepude, frostsikring med blæser eller en kombination af de to første eller noget helt fjerde?

Hvad virker for jer ? Jeg regner med at brygge både undergæret og overgæret.
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Jan Rasmussen »

Beerdumper skrev:Hejsa

Jeg vil I gang med at styre temperaturen under gæring I mine 30 liter plastic spande.

Jeg har er køleskab I mit uisolerede skur, som primært bliver brugt til coldcrash. Derudover har jeg en tilt der kan måle temperaturen inde I spanden og en ink bird købt på tilbud.

Men hvilken varmekilde vil I anbefale? Varmebælte, varmepude, frostsikring med blæser eller en kombination af de to første eller noget helt fjerde?

Hvad virker for jer ? Jeg regner med at brygge både undergæret og overgæret.
Jeg bruger en 40W glædepære som ligger i bunden af køleskabet, den sidder i en gammel plissé lampeskærm hvor selve plissé skærmen er taget af så det kun er stålstativet tilbage, det sikrer pæren ikke rører ved noget, men hænger frit i luften. for mig har det virket godt i øvrigt med samme setup som dig mht. tilt, 30 L plast spand og Inkbird sat til +/- 0,5 C°
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Borg »

Jan Rasmussen skrev:
Beerdumper skrev:Hejsa

Jeg vil I gang med at styre temperaturen under gæring I mine 30 liter plastic spande.

Jeg har er køleskab I mit uisolerede skur, som primært bliver brugt til coldcrash. Derudover har jeg en tilt der kan måle temperaturen inde I spanden og en ink bird købt på tilbud.

Men hvilken varmekilde vil I anbefale? Varmebælte, varmepude, frostsikring med blæser eller en kombination af de to første eller noget helt fjerde?

Hvad virker for jer ? Jeg regner med at brygge både undergæret og overgæret.
Jeg bruger en 40W glædepære som ligger i bunden af køleskabet, den sidder i en gammel plissé lampeskærm hvor selve plissé skærmen er taget af så det kun er stålstativet tilbage, det sikrer pæren ikke rører ved noget, men hænger frit i luften. for mig har det virket godt i øvrigt med samme setup som dig mht. tilt, 30 L plast spand og Inkbird sat til +/- 0,5 C°
Alle burde have en glædepære :-)) gerne 100W eller mere.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
simlet
Indlæg: 55
Tilmeldt: 12. maj 2019, 12:45

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af simlet »

Jeg har købt en 40 w terrarie varmemåtte til 200. Den er i bøjelig materiale (minder om et lamineret papir). Jeg taper den fast på græsplænen. Fungerer upåklageligt
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Per »

Hvis vi lige for et øjeblik skal blive i tø-hø afdelingen, så bør en glædepære vel være rød... :-)

Nu kan jeg så se at der er en der klæber en varmemåtte fast på græsplænen... Okay, den kendte jeg ikke. :-)

Med tø-hø hilsen fra Per.
Jfinderup
Indlæg: 94
Tilmeldt: 21. apr 2019, 09:50
Geografisk sted: Hornbæk

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Jfinderup »

Jeg har købt en brugt tallerkenvarmer til 100,- på DBA. Den er blød og bøjelig som terraie varierende og så er den nok længere.
Den har aftageligt og vaskbar betræk ... hvis der er spildt på den.
Personligt ville jeg ikke klæbe direkte på gærtank for at undgå det yderste lag væske bliver for varmt. Det er nok kun kritisk hvis overflade på varmer kommer over 30-35 grader.


Sendt fra min SM-N986B med Tapatalk
Brew Monk & Fermzilla
simlet
Indlæg: 55
Tilmeldt: 12. maj 2019, 12:45

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af simlet »

Altså. Terrarie varmeren varmer ganske forsigtig. Den er jo lavet til at varme et miljø med levende dyr op....
JAFU
Indlæg: 200
Tilmeldt: 21. jul 2017, 11:13
Geografisk sted: Falster

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af JAFU »

De er fuld valuta for pengene i tø-hø afdelingen i denne tråd.
Godt fanget, Per :-)
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Thor »

Varmemåtte til græsplænen er da fuldt berettiget. Det er jo det koldeste forår i mands minde. :-)
Når det så er sagt kan jeg desværre ikke hjælpe...
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Varmepude eller varmebælte?

Indlæg af Freund »

Det giver sådan nogle flotte minder på benene at lave glidende tackling på en knoldet dybfrossen græsplæne... Men alligevel
Besvar

Tilbage til "Udstyr"