Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Freund »

Hej HBF

Jeg vil lige give jer et heads up vedrørende de nye EU toldregler der træder i kraft 1. Juli (2021).
De betyder blandt andet at der opkræves moms fra 1. krone ved handel udenfor EU.
Læs evt. mere på skat.dk
https://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2297782

Hvis du modtager en vare fra fx Kina efter 1. Juli bliver den fortoldet efter de nye regler uanset at købstidspunktet var før 1. Juli...

Hilsen
FreundBillede
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Knet »

Puha. Det er jo ikke momsen på småpakker der er problemet. Fred være med det. Det er mere hvis PostNord skal have 160kr for deres service. Så er det hvertfald slut med at købe småting. Og køber man en ordentlig portion, som jeg netop har gjort på AliExpress, hvor de enkelte leverandører sender drypvist afsted, så kan det dæleme blive dyrt.
I mit eksempel gik en masse dele, som var under grænsen, igennem. Men jeg har en større pakke liggende til toldberegning og gebyr lige nu. Var der kommet 160 i gebyr på alle dele, var det stukket helt af.

Har du læst noget om gebyret Freund?
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Freund »

Desværre ikke...
men der er gang i en løsning hvor "butikker" uden for EU kan tilmelde sig en ordning hvor afgifter beregnes og betales forud - det kan forhåbentlig fjerne "håndteringsgebyr" fra regningen.
Men jeg har ikke sat mig mere ind i det..

Så nu er det slut for mig med at købe hårelastikker til børnene- de bliver piv-dyre
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Jacob-T »

Som jeg har forstået det, fjerner de nye regler Postnord gebyret, når der samtidig kommer told på alt. Jeg glæder mig til ikke hele tiden at skulle holde mig under 80,-.
Men det sker at jeg tager fejl (ret tit hvis du spørger konen) så....vi får se.
-Jacob

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
Jacob-T
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2019, 13:40

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Jacob-T »

Ok, måske 30,- gebyr.... https://www.reddit.com/r/Aliexpress/com ... urce=share" onclick="window.open(this.href);return false;



Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Knet »

Retfærdigvis skal siges ifht PostNord i dag, at de gør opmærksom på, at man ved flere separate pakker sendt på forskellige tidspunkter, men købt som en faktura, kan nøjes med et gebyr på 160. Man skal så blot orientere dem.

Det fik jeg netop at vide i et fysisk(!) brev, som jeg modtog med posten, fordi min pakke var taget ud til fortoldning. Brevet kom så 3 dage efter meldingen herom i appen, hvor de skrev, at de ville kontakte mig.. Og de har min mail og telefonnummer. Men postvæsenet skal jo holdes i gang. Jeg er glad for, trods alt at kunne maile dokumentation retur til dem og at jeg ikke skal købe kuvert og porto. For ikke at sige at finde en postkasse :-)

Alle varer jeg netop har købt har været 14.dage til 3 uger på rejsen om jorden. Og jeg tror behandlingen af dem bliver lige så lang tid, hvilket nærmest virker som en teknisk handelshindring. De tjener nok ikke meget på en pakke fra Kina, hvor indhold og transport koster mindre end transporten i sig selv fra Søborg til København. Så skulle der komme lille gebyr og moms på alt, så lever jeg gerne med det, hvis leverancefarten i DK øges.
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Nye EU toldregler pr. 1. Juli

Indlæg af Knet »

Nå, så lige at told og skat har lavet en interviewundersøgelse, der viser, at det kommer bag på de fleste at reglerne ændres. Og jeps, der ryger også PostNord håndteringsgebyr på hår-elastikkerne.

Se mere på det site de nu har lavet til formålet: undgåprischok.dk
Besvar

Tilbage til "Udstyr"