Er det mon lykkedes mig at slå de små søde ihjel.

Redaktør: Co-Admin

Besvar
Brugeravatar
porteren
Indlæg: 181
Tilmeldt: 2. nov 2012, 21:16
Geografisk sted: Brønshøj/Vanløse

Er det mon lykkedes mig at slå de små søde ihjel.

Indlæg af porteren »

I forår/sommer fyldte mæskekaret op alt hvad det kunne trække og lidt til.
Det kom der omkring 10 liter barleywine med OG ca. 1.097(hvis jeg husker rigtigt) urt og ca. 23-5 rigtig fin og lækker bock ud af. Det er desværre væk.
De 10 liter blev delt på 2 små spande og tilsat henholdsvis wpl001 American ale og wpl665 flamish ale blend.
Desværre er mine noter omkring mæsketemperatur på en telefon jeg ikke kan oplade mere. Men jeg håber forsukringen har ligget i den høje ende.
Her til aften har jeg flasket, men er ikke sikker på at det er helt smart.
Jeg har ikke den store erfaring med stærkølskategorien og synes at FGerne ligger faretruende højt. Med henholdsvis 1.035 for den Amerikanske ale gær og 1.042 for det flamske blend. Det er så meget nemmere når det skal på fad og man bare kan lufte ud hvis det bliver for voldsomt.
Men jeg er selvfølgelig lidt nærvøs for granater og samtidig om det kan været lykkedes mig at dræbe gæren.
Jeg tænker at det burde være gæret færdig efter 3/4 år selvom den flamske kan være lang tid om det.
Er der nogle der har erfaringer med den slags som enten kan mane til besindighed eller sige pas på?
Skulle kaboneringen udeblive lever vi med det, bagge dele er lige nu fremragende dessert øl, dog uden bobler.
Vh. Peter


Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Besvar

Tilbage til "18E. Belgian Dark Strong Ale"