VB.NET version 2005 lige nu - det bliver lavet om til 2008 snarest. Ikke at det gør nogen forskel, det var blot hvad jeg havde installeret.Søren Reinertsen skrev:Hvad koder du programmet i, altså hvilket programmeringssprog ?
Softwaren ved dybest set ikke hvad den regulerer på -den tænder og slukker jo bare for et relæ, og håber på at det i sidste ende betyder at temperaturen stiger... Og jo mere det stiger, jo mindre tænder den for relæet. Så du kan sagtens bruge det til at styre en pumpe i stedet for et varmeelement. Problemet er selvfølgelig at regulere på to forskellige udgange (en til spargevand og en til pumpen) - det kan man ikke med min software (endnu).imsoe skrev:Jeg synes projektet bliver mere og mere spændende - nu tænker jeg der brygger på 2 gruekedler (en til mæsken og en til spargevand), hvad kan jeg bruge det her til? I princippet kan en pladevarmeveksler vel bruges til andet end at køle med? Jeg tænker på at man kan vel recirkulere urten igennem varmeveksleren samt spargevandet modsat, således man bruger spargevandet som opvarming af mæsken. Dvs. mængden af spargevand der pumpes igennem veksleren er afgørende for temperaturen i brygkedlen - det er sprøgsmålet om dette ville kunne lade sig gøre, og kan i princippet erstatte alle de varmelegemer i snakker om (hvis man ikke brygger i gruekedel som jeg)- samt give en mere jævn temperatur i kedlen. Jeg kan se det fornuftige i kun pludselig at skulle holde varme i den ene af kedlerne, og lade temperaturstyringen styre pumperne. Præcis som en radiator funger.
Præcis... Der er ingen forskel, som jeg ser det.imsoe skrev:Det ved jeg godt, men hele denne her tråd satte mine tanker igang - men jeg tænkte al den her styring af varmeelementer, kunne vel ligeså vel være pumper eller en ventil, afhængig af den udgangstemperatur en væske har.
Jeg skal gerne lave en færdigsamlet pakke til 375 kr - jeg vil bare ikke høre noget brok efterfølgende om at jeg har taget røven på nogen fordi det er så enkelt :)Søren Reinertsen skrev:Jeg ville nok gerne have at det var en færdig pakke, men kunne du ikke poste links til de dele som du/vi skal bruge og med lidt hjælpende beskrivelse, kan det da ikke være så svært at samle selv.
/Kasper