Det var billigt.. det er kun 2-3 gange hvad humple-planter typisk bliver solgt for herinde.. og så kommer fragten vel oveni.. ej undskyld.. håber du kan tage det.. Og er sikker på du nok skal få nogle kraftige humleplanter... om et par år eller 3.. ;) Og selvom det går "hurtigere" med øl end vin er tålmodighed stadig en stor fordel i ølbrygning.. har jeg lært..mrjakel skrev:Jeg har allerede droppet frøbaserede planter, og har istedet købt to rhizomer i england (nortern brewer og Cascade). De koster 7-8 pund stk.
Jeg må se om de når at give kogler i år, men det skal nok blive nogle potente planter, da jeg regner med at plante dem i hønsegården, hvor der jo er enorm god næring fra hønsenes guano. Man kan jo gøre en del selv, for at planterne bliver stærke og frodige. Et godt, nemt og billigt trick, er at tage en masse brændenælder (dem er der rigtig mange mineraler i), og så lade dem trække i noget vand, Fx i en dunk el.lign. De skal trække i en uges tid, og så vander man sine humleplanter med det. Så vil du helt sikkert få nogle store, flotte kogler!!
Mvh Kastrup