Billeder af brygningsproces

Besvar
UlrikB
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. maj 2020, 20:35

Billeder af brygningsproces

Indlæg af UlrikB »

Kære øl-bryggere

Jeg er journalist hos Videncentret Bolius, hvor vi I en fremtidig udgave af vores magasin bringer en reportage fra Aalborg, hvor en øl-entusiast dyrker sin egen humle. Vi håber selvfølgelig, at det kan inspirere andre til også at gå

Desværre var det ikke muligt også at få billeder af processen, hvor humle bliver til øl i hjemlige rammer. Derfor håber jeg, at en herinde kan hjælpe mig.

Det, jeg savner, er konkret nogle gode billeder af udstyret, som det ser ud, når processen med at brygge øl er i gang, så læserne kan se, hvordan det foregår. Vi taler dog max 1-2 billeder, lidt afhængig af, hvad vi får plads til. Det tænker jeg, at der må være nogen herinde, der kan hjælpe mig med.

Vi kompenserer naturligvis fotografen økonomisk for brugen af billederne, og du vil også blive krediteret, hvor det er muligt.

Hvis du har lyst til at hjælpe, vil jeg meget gerne høre fra dig på uba@bolius.dk.

På forhånd mange tak.

Ulrik
Journalist
Videncentret Bolius
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Billeder af brygningsproces

Indlæg af Knet »

Mit bud, når nu det er en artikel om humle det drejer sig om er, at du skal have et billede af et rullende kog. Når humlen tilsættes bruser det gerne op. Humlen tilsættes tidligt i kogeprocessen for bitterhed. Og senere i kogeprocessen for aroma.

Et billede Lidt a la det der er sidst i dette indlæg, hvor der dog er damp ind over, hvilket gør det konkrete billede lidt uskarpt.

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... dl#p121113" onclick="window.open(this.href);return false;

Humlen bruges også andre steder i processen. Fx. Tørhumling men det er tilsætning til gærspand eller fad. Det vil være lidt mere still billede agtigt. Så det afhænger nok af hvad du vil signalere.

Men spændende. Opdater gerne indlæg når artikel foreligger.

Vh Kenneth.
Willdew
Indlæg: 81
Tilmeldt: 6. jan 2016, 18:26

Re: Billeder af brygningsproces

Indlæg af Willdew »

Hej Ulrik jeg har et par billeder hvor urten koges og der tilføjes humle pellets til urten:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Billeder af brygningsproces

Indlæg af Knet »

Knivskarpt willdew! Det er dælme nogle gode billeder. Kan næsten dufte det :-) Hvad har du taget dem med?

Vh. Kenneth
Willdew
Indlæg: 81
Tilmeldt: 6. jan 2016, 18:26

Re: Billeder af brygningsproces

Indlæg af Willdew »

Håber du kan bruge dem til noget! De er taget med et Sony A57 med min elskede 50mm f1.8 linse :-)
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"