Rengøring af tappelinje på fadølsgrejet

Rengøring, rensning, vask,
jkjen
Indlæg: 150
Tilmeldt: 22. mar 2009, 11:25
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Rengøring af tappelinje på fadølsgrejet

Indlæg af jkjen »

Måske i kan finde inspiration i denne her: https://files.pbworks.com/download/PLc5 ... M_Full.pdf

Det er så vidt jeg ved den mest detaljerede beskrivelse af vedligeholdelse af professionelle tappeanlæg. Hvis man dividerer med 2 og trækker det halve fra, så er vi måske på "håndbrygger-niveau" :-)

Go weekend
Brugeravatar
stouthouse
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. maj 2007, 09:05
Geografisk sted: Køge

Re: Rengøring af tappelinje på fadølsgrejet

Indlæg af stouthouse »

jkjen skrev:Måske i kan finde inspiration i denne her: https://files.pbworks.com/download/PLc5 ... M_Full.pdf

Det er så vidt jeg ved den mest detaljerede beskrivelse af vedligeholdelse af professionelle tappeanlæg. Hvis man dividerer med 2 og trækker det halve fra, så er vi måske på "håndbrygger-niveau" :-)

Go weekend
Tak for den!! Masser af nyttig information! Og:
"Every two weeks (14 days) draught lines should be cleaned with a
caustic line cleaning chemical"...
Tjaeh...
Lunabryg
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14. sep 2007, 15:09
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Rengøring af tappelinje på fadølsgrejet

Indlæg af Lunabryg »

Så er der lige lidt om den Gardena-kobling jeg snakkede om.
Den opmærksomme håndbrygger vi lægge mærke til graden af genbrug i dette indlæg.

Nå men Den med pilen angevne krave files ned så ølkoblingen passer på.
Så pilles o-ringen af og der monteres en stift på tværs af koblingen der lukker op for ølkoblinegn.
På med o-ringen igen.

Med Gardenakoblingen kan man nu bruge en hvilken som helst trykbeholder med rensevæske i til at rense fadølsanlægget.
Jeg bruger sådan en billig pumpeflaske fra Lidl forbudndet med noget slange og et par spændebånd.
Som rensevæske bruger jeg beerline cleaner som kan købes hos den lokale fadølspusher
Vedhæftede filer
Gardena kobling til ølkobling.jpg
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Besvar

Tilbage til "Sanitet"