Når du køber fittings så kig lige på wattoo.dk
Der sparer du en hel del på rustfri fittings
Da jeg byggede mit herms, blev camlocks købt over ebay, der var de mest fordelagtige at købe. Mener aliexpress er på samme prisleje. Husk ikke at bestille over 80 kr ad gangen, så slipper i for told+moms.
Elssag.dk brugte jeg til professionelle føler løsninger samt dykrør i ønskede dybder.
Aliexpress til småt skidt samt knapper, switches og lignende.
Så der er lidt at lege med :-)
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
HERMS
Re: HERMS
Jacob Krogh
Tak for gode links, tips og tricks. Utrolige så store prisforskelle, der er på ret simple ting...
Deres 24 V motor kunne også være et godt bud på en motor - oven i købet med medfølgende styring...
Jeg har indtryk at der er en del stykker, der er ved at bygge herms-systemer. Måske kunne det være en ide at samle herms-folket i en gruppe eller lignende, hvor man virkelig kunne hermse igennem, udveksle erfaringer, organisere fællesindkøb osv.?
Mine tegninger af anlægget er færdige. Lægger dem op i en separat tråd - håber på god feedback og kritik - det er sikkert ikke så genialt, som jeg går og tror ;-)
Brewpi.com ser interessant ud, til de mere specielle ting. Specielt deres Herms-coil ser spændende ud. Nogen der har prøvet deres svejseløse koblinger? De er meget stolte af dem, men holder de faktisk tæt på en buet kedelside? F.eks. en modificeret 50 liters fustage (diameter på godt 40 cm), som jeg vil bruge til kogekar?maseol skrev:http://store.brewpi.com som der blev linket til i min HERMS tråd, har temmelig meget af det du skal bruge, til rimelige priser faktisk, også selvom der kommer hollandsk skat/moms liste priserne
Deres 24 V motor kunne også være et godt bud på en motor - oven i købet med medfølgende styring...
Desværre kom jeg for sent til Borgs gasindkøb - kunne ellers godt have brugt et enkelt sæt...jesperth skrev:Jeg er i gang med samme projekt og er også i gang med at samle udstyr, så jeg er også med på at dele indkøb og erfaringer når det kan lade sig gøre. Har foreløbig bestilt en masse gas og vand magnetventiler og gnisttændere i Borg's fælleskøb.
Jeg har indtryk at der er en del stykker, der er ved at bygge herms-systemer. Måske kunne det være en ide at samle herms-folket i en gruppe eller lignende, hvor man virkelig kunne hermse igennem, udveksle erfaringer, organisere fællesindkøb osv.?
Mine tegninger af anlægget er færdige. Lægger dem op i en separat tråd - håber på god feedback og kritik - det er sikkert ikke så genialt, som jeg går og tror ;-)
Ujeg har både gennemføringer og coil fra brewpi, de virker fint og er fuldstændigt tætte, på mine 50 og 75L gryder.
Jeg har en 50 og en 75 liters italiener gryde, falsk bund, spargeplade,samt en 30cm hermscoil liggende, i rustfri og helt nye hvis nogen mangler, kom bare med et bud men som sagt de er nye, så de foræres ikke væk.
Jeg har en 50 og en 75 liters italiener gryde, falsk bund, spargeplade,samt en 30cm hermscoil liggende, i rustfri og helt nye hvis nogen mangler, kom bare med et bud men som sagt de er nye, så de foræres ikke væk.
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Den er jeg med på - men måske vi bare kunne bruge en af de "døde" undergrupper her under udstyr. Der er én der hedder noget med "elektronisk control" og en til det gamle Brewcontrol software - begge er ret døde og kunne godt lægge plads til en Herms diskussion. Men Admin kunne måske også bare lave en undergruppe :)Svanebryg skrev:Tak for gode links, tips og tricks. Utrolige så store prisforskelle, der er på ret simple ting...