Hjælp med demineraliseret vand

Brugeravatar
redec
Geografisk sted: Ballerup

Re: Hjælp med demineraliseret vand

Indlæg af redec »

KimJohansen skrev:Hvis du ikke er en øvet ølsmager er det svært at sammenligne bryg med adskillige ugers mellemrum. Men personligt kan jeg ikke holde ud at drikke lyst øl brygget på ubehandlet vand fra Storkøbenhavn. Men hvis du ikke har det problem, så forsæt endelig :-)
He, he, ja, livet er åbentbart lidt mere enkelt, når man ikke er øvet ølsmager. Jeg er bange for, at hvis jeg sad med en øvet ølsmager, som påpegede fejlene, så ville jeg nok heller ikke kunne smage andet end fejlene. Så det må jeg hellere lade være med.

/ Claus
Thage
Geografisk sted: Allerød

Re: Hjælp med demineraliseret vand

Indlæg af Thage »

redec skrev:
KimJohansen skrev:Hvis du ikke er en øvet ølsmager er det svært at sammenligne bryg med adskillige ugers mellemrum. Men personligt kan jeg ikke holde ud at drikke lyst øl brygget på ubehandlet vand fra Storkøbenhavn. Men hvis du ikke har det problem, så forsæt endelig :-)
He, he, ja, livet er åbentbart lidt mere enkelt, når man ikke er øvet ølsmager. Jeg er bange for, at hvis jeg sad med en øvet ølsmager, som påpegede fejlene, så ville jeg nok heller ikke kunne smage andet end fejlene. Så det må jeg hellere lade være med.

/ Claus
Det kommer af sig selv - smager selv masser af justeringer, men mine gæster gør ikke. Er en del af charmen for mig, at forbedre løbende til man rammer præcis det man vil.

Justeringer er dog ikke lig fejl, men optimerings potentiale og gør dig i min verden til en bedre brygger. Når det er sagt skal "fejlene" jo opleves. Og når du får den rigtige vandprofil vil du undre dig over hvorfor du ikke gjorde det før ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"