Omstikningsfilter - erfaring

Besvar
Photografen

Omstikningsfilter - erfaring

Indlæg af Photografen »

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med Maltbazearens "Omstikningsfilter mini" ?
Photografen

Re: Omstikningsfilter - erfaring

Indlæg af Photografen »

89 besøg og ikke en eneste kommentarer....øv
grøntoft
Geografisk sted: Fjerritslev

Indlæg af grøntoft »

Tja... Det er vel et filter... Der er vel ikke så meget ved det. En ting der dog ville afholde mig fra at bruge det, det er at øllet bliver kraftigt luftet efter sådan en tur

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Brugeravatar
Benjamin

Indlæg af Benjamin »

Jeg satser på bundfældning? udover bundfældning whirlpool i koge gryde, efter gæring i køleskab 0° i et par dage før flaskning, det virker, klart dejligt enkelt øl, jeg tænker at filtrering er en god måde at ødelægge sin øl på. infektion/fjernelse af smag, jeg har lidt gær i flasken efter gæring, da jeg var ny i ølbrygning gjorde jeg meget i den problemstilling, nu ser jeg det som et dejligt bevis på godt/levende øl. og det genere mig overhovedet ikke. tværtimod...
Brugeravatar
Stensgaard
Geografisk sted: Nustrup, Vojens

Indlæg af Stensgaard »

Benjamin: Det samme her. Klart øl er overhovedet ikke noget, jeg stræber efter. Selvfølgelig skal de ting væk, som ikke skal være der, som proteinrester og de døde gærceller. Men det klares fint med cold crash. Men at der er levende gær i flasken, er bare med til at holde øllet frisk.
Ølsmagning i hele Danmark efter dine ønsker: https://Humlesmagning.dk
Brugeravatar
Borg
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Borg »

Photografen skrev:89 besøg og ikke en eneste kommentarer....øv
Jeg læser alle indlæg på vort forum, men svarer ikke på alle.
Dette filter kender jeg ikke, og du spørger om erfaring. Derfor tæller jeg med under læste, men kommenterer ikke, da jeg ikke har erfaring med det.

Det kunne godt være jeg kunne give dig min holdning, men så må du hjælpe mig mere end du gør.
Hvis jeg skulle finde ud af, hvad det er for noget, skal jeg selv finde Maltbazarens hjemmeside og søge filteret frem. Det samme skal alle andre i samme situation.
Hvis nu du havde hjulpet med et link, så skulle jeg og andre bare følge det for at finde ud af, hvad det er for et filter. Og så havde du meget større chancer for at få feed back.
Hjælp til selvhjælp.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Photografen

Indlæg af Photografen »

Tak for de brugbare kommentarer.
Ja jeg kan godt se, at min formodning er noget mangel fuld set i forhold til hvad jeg egentlig mente. Dette beklager jeg!
morfmir
Geografisk sted: Mørkøv

Indlæg af morfmir »

Jeg har ikke erfaring med det, men vil ud fra en teoretisk tilgang ikke mene at det egner sig til øl.
Det vil derimod være fint til mjød med frugt og bær. Eller cider med meget fnulder.

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"