Hej.
Jeg stødte lige på en diskussion på et svensk forum: http://www.shbf.se/index.php/forum
Angiveligt har Lars Berggren dér lavet sig et lille javaprogram, der kan installeres på en mobiltelefon, så han kan have sit brygprogram til beregninger med sig rundt omkring.
Lyder ganske smart.
Jeg har ikke selv prøvet det af endnu, men ville da lige dele informationen her.
Programmet kan hentes direkte her og så installeres på mobilen, som man nu installerer java programmer på den mobil man har: http://www.longbrew.se/wap/brew.wml
Som jeg forstår svensk, så vil han meget gerne have respons på programmet. Men det er gratis at benytte.
Bryggeprogram til mobilen.
- Lars Christensen
- Geografisk sted: 6720 Fanø
- Kontakt:
Jeg har prøvet det og synes at det er en "rar ting" når man står i køkkenet og brygger. Der er dog stadig plads til forbedringer/øget funktionalitet.
Du kan konvertere fra UK eller US størrelser til metriske, der er en bitterhedsberegner (Tinseth), hydrometerkorrektion, en alkoholberegner og en oversigt over CO2 i forskellige stilarter.
Jeg tror tanken med CO2-oversigten er at indbygge en priming-beregner i en fremtidig version.
I den nuværende version bruger jeg kun hydrometerkorrektion og alkoholberegning. Konvertering laver jeg ved computeren når jeg planlægger opskriften, men det ville være snedigt at kunne ordne priming-beregninger uden at skulle springe op til computeren, så jeg glæder mig til næste version..
Du kan konvertere fra UK eller US størrelser til metriske, der er en bitterhedsberegner (Tinseth), hydrometerkorrektion, en alkoholberegner og en oversigt over CO2 i forskellige stilarter.
Jeg tror tanken med CO2-oversigten er at indbygge en priming-beregner i en fremtidig version.
I den nuværende version bruger jeg kun hydrometerkorrektion og alkoholberegning. Konvertering laver jeg ved computeren når jeg planlægger opskriften, men det ville være snedigt at kunne ordne priming-beregninger uden at skulle springe op til computeren, så jeg glæder mig til næste version..