Totton 14/2 pumpe

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Lunabryg
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Totton 14/2 pumpe

Indlæg af Lunabryg »

Jeg har lige købet en Totton 14/2 pumpe i Vejers.
Jeg vil høre om der er nogle der har lavet målinger på ydelsen når der er sat john Guest fittings og en hane på udgangen?
Jeg får et output på ca 4-5 liter i minuttet. Det er jo en kende fra de teoretiske 14 den burde yde. Ikke fordi et flow på 4-5 liter i minuttet er for lidt. Men det er altid rart at vide hvad andre får ud af pumpen ?
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Rantzau
Geografisk sted: Gjøl

Indlæg af Rantzau »

Øh... du har vel chek'et at koblingerne m.v. (incl. slange dia.) har mindst samme dia. som pumpehuset's koblings-dia.?

Ellers er svaret der! = enhver indsnævring i dia. = flaskehals = blot højere hastighed (venturi)
Herlig hilsen..

Martin :)
Lunabryg
Kontakt:

Indlæg af Lunabryg »

Ja det har jeg. JEg kunne selvfølgelig sætte nogle større koblinger på. Men da der på Vejers hjemmeside står at de passer med john guest koblinger må man jo antage at det ikke har den store betydning for gennemstrømningen. Min hane er dog en kende mindre end 1 cm i diameter. Når jeg skruer den af får jeg en liter mere ud af pumpen. Men det er jo stadig langt fra det teoretiske maksimum. Selv en direkte tilkobling til udgangen på min kedel giver ikke den store forskel.
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Pilsner
Geografisk sted: Viby J

Indlæg af Pilsner »

husk på at de 14liter/min, som du siger, er lige fra udgangen på pumpen(uden slange) trykket falder jo længer din slange er og jo højre op den skal pumpe det
Nyt Site uder opbygning
http://Beermonks.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Lunabryg
Kontakt:

Indlæg af Lunabryg »

Alle overvejelser om hvad der mindsker ydelsen har jeg været igennem.
JEg ville bare vide om andre havde kørt tests på pumpen i forhold til ydelsen.
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Besvar

Tilbage til "Udstyr"