Yeps. Jeg fik 2 relæer fra Tyskland, og det ene ser pt. ud til at virke glimrende. Jeg har sat en diode i serie med signalet, således at den negative del bliver spæret:Perfekt! Var det dig der købte et relæ fra tyskland? Og i så fald, var det så noget med at det understøttede negativ kontrolspænding? Eller skal du have gang i diodeløsningen?

ON signalet = + 7 V
OFF signalet = 0,0 V
Så det kan ikke være mere perfekt, altså til de som har en RS232 port på deres PC - så skal der blot sættes en 1N4102 diode (eller lignende) i serie med signalet:

Den runde hvide ring omkring dioden, er det man kalder ”katoden” og sættes den ind imod + indgangen på SSD relæet, så sørger den for at kun de positive pulser (spændinger) kommer igennem.
Som stik / ledning fandt jeg et gammelt moden kabel. (9 pin til 25 pin) dem ligger der sikker mange af rundt omkring.
For dem som har et løst stik, så er ben forbindelserne her:

Pin 5 – helt til højre – øverste række er 0V.
Pin 4 – ved siden af – øverste række er ON – OFF styre signalet.
HVIS du skal ohme på en færdig ledning, så husk at se stikket fra den anden side => OV er til venstre i rækken med 5 stifter
Hvis Kasper ikke har nogen indvendinger, så vil jeg senere samle lidt billeder og info på min hjemmeside. For de som ikke er bekendt med stærkstrøms reglementet, så er der et par småting der skal overholdes for hjemmebygget udstyr. (generelt set, så skal en 1 årig knægt kunne leget med dette setup – uden at kunne få stød..)
MVH Søren L
MVH Søren L