valg af pumpe

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Brugeravatar
Glenn H.
Geografisk sted: Kolding

Re: valg af pumpe

Indlæg af Glenn H. »

Pilsner skrev:8L i timen!!?
er det ikke meget lidt?
man bliver da aldrig færdig med at eftergyde i den hastighed

satte lige en ny rekord i at brygge den anden dag 3½ time
det hele gik vildt godt
jo det er det...... der skulle stå 8l/min....undskyld....her prøver man på at spille smart som nybegynder og skiver så forkert.......;)
- mvh. Glenn
Brugeravatar
Borg
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Borg »

Pilsner skrev:(og drikke en øl DET SKAL MAN)
Så sandt, så sandt. Det er kloge og vise ord...
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
BalstedBryg
Geografisk sted: 6100 Haderslev

Indlæg af BalstedBryg »

Jeg har været ude at prøve at handle den pumpe og varmeveksler som tråden har nævnt på Ebay, men min tålmodighed rækker ikke så langt i aften.

Jeg havde en Ebay.co.uk konto men der kan jeg ikke finde http://cgi.ebay.de/B3-12-30-Plattenwaer ... 20afbf0572. På Ebay.dk er det heller ikke alle 'Plattenwaermetauscher' jeg kan se som på Ebay.de.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om folk har meldt sig ind på Ebay.de, Ebay.dk eller Ebay.co.uk når de handler? Bruger folk PayPal kontoer?
Brugeravatar
Boje
Geografisk sted: 6310 Broager

Indlæg af Boje »

Hej !

Jeg er til meldt på ebay .de har lige logget ind på co.uk og på .dk med mit logind og fra .de
bruger pp eller for en tysk kolega til at overføre penge for mig handler mest i de.

Hilsen Bo
.
Der er altid en måde, hvorpå tingene kan gøres bedre... - Gør det !
Thomas Edison
.
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Indlæg af Morten L »

Jeg tror efterhånden jeg er brændt varm på en pumpe til mit setup, men alle de auktioner på ebay der er links til i denne tråd er udløbet og jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende.

Nogen der sidder med guldkornene?
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Brugeravatar
BalstedBryg

Indlæg af BalstedBryg »

Morten L skrev:Jeg tror efterhånden jeg er brændt varm på en pumpe til mit setup, men alle de auktioner på ebay der er links til i denne tråd er udløbet og jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende.

Jeg har det faktisk nøjagtig ligesådan.

Der er lige nu denne her: http://cgi.ebay.de/Weinpumpe-Mostpumpe- ... 23065dda32

... men den er lige stor nok til mig. De mindre 420 L/h sælges vist ikke mere.
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

BalstedBryg skrev:
Morten L skrev:Jeg tror efterhånden jeg er brændt varm på en pumpe til mit setup, men alle de auktioner på ebay der er links til i denne tråd er udløbet og jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende.

Jeg har det faktisk nøjagtig ligesådan.

Der er lige nu denne her: http://cgi.ebay.de/Weinpumpe-Mostpumpe- ... 23065dda32

... men den er lige stor nok til mig. De mindre 420 L/h sælges vist ikke mere.
Den har jeg også kigget på da den vel kunne drosles ned, men den er ikke godkendt til kogende urt.
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Brugeravatar
BalstedBryg

Indlæg af BalstedBryg »

Morten L skrev: Den har jeg også kigget på da den vel kunne drosles ned, men den er ikke godkendt til kogende urt.
Jeg har også spekuleret i at drosle ned for den, men så skal der drosles en del ned.
Mht. til brug i kogende urt, så var der andre i tråden der købte en magen til. Hvad er deres erfaring med pumpen?
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

Jeg skrev en mail til Brouwland i går omkring denne pumpe, men den virker voldsom.

Herunder svaret:

Hello,
The novax 20mm pump fitted with the Viton seal costs 133,28 euro.
It will be able to withstand boiling wort.
MVH
Morten
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

En lille update.

Jeg fik af omveje kontakt til producenten i Italien.

Svar herunder:
Dear Mr. Laursen,

this pump has only NBR seal, Viton not available.

Try to check on http://www.esska.de
---
Pumpen findes på ovennævnte side til ~€92
MVH
Morten
Brugeravatar
BalstedBryg

Indlæg af BalstedBryg »

Morten L skrev:Jeg skrev en mail til Brouwland i går omkring denne pumpe, men den virker voldsom.

Herunder svaret:

Hello,
Den ligner til forveksling den anden jeg sendte linket på til Ebay, men den er kun beregnet til "Temperatur: Pumpmedium max 45 G./C"?
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

BalstedBryg skrev:
Morten L skrev:Jeg skrev en mail til Brouwland i går omkring denne pumpe, men den virker voldsom.

Herunder svaret:

Hello,
Den ligner til forveksling den anden jeg sendte linket på til Ebay, men den er kun beregnet til "Temperatur: Pumpmedium max 45 G./C"?
De kan leveres med Viton pakninger som kan holde til ~200 grader
MVH
Morten
brygerset

Indlæg af brygerset »

hwad koster den så ? er det under 140 eru det er jo mange norjyske dollas for det koster alpha Wurzenpumpe her http://www.braupartner.de/shop/product_ ... ucts_id=98
hilsen jesper
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

brygerset skrev:hwad koster den så ? er det under 140 eru det er jo mange norjyske dollas for det koster alpha Wurzenpumpe her http://www.braupartner.de/shop/product_ ... ucts_id=98
hilsen jesper
€133,28 + forsendelse.

Men jeg synes den er voldsom. Jeg har skrevet til Brouwland for at høre om man kan drosle den ned ved at montere 10mm slangestudser, så kan standard silikoneslange bruges.
MVH
Morten
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Indlæg af Morten L »

Nåh....

Er der nogen der har erfaringer med at skifte pakninger på sådan en pumpe?

Jeg har lige fundet ud af at jeg har adgang til fødevaregodkendte pakninger på jobbet, bl.a. de Viton pakninger som pumperne fra Brouwland bliver monteret med.
MVH
Morten
Besvar

Tilbage til "Udstyr"