Fælleskøb af 9.5L Cornelius
-
- Geografisk sted: Holsted - Sydjylland
Fælleskøb af 9.5L Cornelius
Har fundet et sted i tyskland, hvor de brugt fåes til 225kr. pr. stk. Skal af med 160 kr i porto for op til 10 stk.
Jeg tænker selv evt. at købe 2-3, men hvis nogle skulle have lyst til et lille fælles køb og dele porto kunne det jo være vældigt.
Jeg tænker selv evt. at købe 2-3, men hvis nogle skulle have lyst til et lille fælles køb og dele porto kunne det jo være vældigt.
-
Re: Fælleskøb af 9.5L Cornelius
Er det Ball-lock eller Pin-lock ?
-
Det er ball-lock.
Jeg kunne godt være interesseret, men hvordan havde du tænkt dig at sende rundt i DK?
PostDK ved efterhånden godt hvad de vil have for pakker.
PostDK ved efterhånden godt hvad de vil have for pakker.
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Hvor i landet bor du Christian ? Det ville være rart at vide med hensyn til evt. afhentning.
Mvh. Jan
Mvh. Jan
Øl er beviset på at gud elsker os
-
Tænker at man måske kun smide dem med GLS, de er forholdsvis billige, men kan godt være fidues går lidt af det hele så.
Jeg bor i Holsted mellem Esbjerg og Kolding, så hvis nogle i omegnen var klar på noget samkøb, eller alligevel kører den vej af og til ville det nok være den bedste forretning.
Jeg bor i Holsted mellem Esbjerg og Kolding, så hvis nogle i omegnen var klar på noget samkøb, eller alligevel kører den vej af og til ville det nok være den bedste forretning.
Jeg aner intet om fade men kikkede lige med og så i snakkede om prisen/fidusen gik lidt af det med fragt..
Lund tager 600+ fragt for en 9 liters cornelius. Med fragt betyder der 750 (jaja +/- lidt men hvad fanden)
Køb fra tyskland 225 + en delt fragt her op. Derefter med post DK / GLS 450 (+/- lidt hvad fanden)
Håber i kan se min pointe og så håber jeg de 150 er nok i fragt ;) men det som i ikke passer med fragt ved lund passer nok tilsvarende heller ikke med tysker købet :)
Lund tager 600+ fragt for en 9 liters cornelius. Med fragt betyder der 750 (jaja +/- lidt men hvad fanden)
Køb fra tyskland 225 + en delt fragt her op. Derefter med post DK / GLS 450 (+/- lidt hvad fanden)
Håber i kan se min pointe og så håber jeg de 150 er nok i fragt ;) men det som i ikke passer med fragt ved lund passer nok tilsvarende heller ikke med tysker købet :)
-
Tjaaa... Sidst jeg sendte en halv stor pakke med GLS i pakke shoppen var det vist 45 kr, de priser man betaler for fragt rundt omkring via post dk er jo ofte inklusiv håndterings gebyr fra forretningen hvor man har gjort købet..
Off topic: Noget andet sjovt, er diverse forretningers "nye tendens" til at medregne fragten i faktura, dvs. beregne salgsmoms af den, når der vel egentlig ikke beregnes moms af porto. Eller er det mig der misser noget i lovgivningen :-)
Mit bud er vel at vi evt. ville kunne have det hjemme til halv pris, 275-400 inklusiv forsendelse hvis det altså er via f.eks. GLS. (alt afhængig af folk med i købet og antal fustager)
Ved afhentning er vi jo hurtigt ned på 225+16kr pr. fustage hvis der købes 10 i alt..
Den tyske fragt er forresten helt fast. 21 Euro for op til 10 stk.
Off topic: Noget andet sjovt, er diverse forretningers "nye tendens" til at medregne fragten i faktura, dvs. beregne salgsmoms af den, når der vel egentlig ikke beregnes moms af porto. Eller er det mig der misser noget i lovgivningen :-)
Mit bud er vel at vi evt. ville kunne have det hjemme til halv pris, 275-400 inklusiv forsendelse hvis det altså er via f.eks. GLS. (alt afhængig af folk med i købet og antal fustager)
Ved afhentning er vi jo hurtigt ned på 225+16kr pr. fustage hvis der købes 10 i alt..
Den tyske fragt er forresten helt fast. 21 Euro for op til 10 stk.
Jeg skal fra d. 1/6-2011 arbejde i Holsted. (og kommer der jævnligt fra nu af)
Jeg kan transportere nogle fustager til kolding, hvis det passer bedre.
og indtil 1/6-2011 kan jeg tillige transportere fustagerne til Ikast/Karup.
Hvis det kan lette fragt problemerne, gør jeg det gerne.
kontakt mig fornærmere planlægning, hvis det lyder fornuftigt.
Jeg kan transportere nogle fustager til kolding, hvis det passer bedre.
og indtil 1/6-2011 kan jeg tillige transportere fustagerne til Ikast/Karup.
Hvis det kan lette fragt problemerne, gør jeg det gerne.
kontakt mig fornærmere planlægning, hvis det lyder fornuftigt.
Gravens Microbryg
Lund's er nye, den fra zapfanlagendoktor (som jeg går ud fra det er) er brugte.jollese skrev:Jeg aner intet om fade men kikkede lige med og så i snakkede om prisen/fidusen gik lidt af det med fragt..
MVH
Morten
Morten
Hej.
Jeg er også interesseret i et par stykker (dvs. 2), hvis det kan lade sig gøre.
Jeg bor i Viborg, men kan se at der er mulighed for at få fragtet til Karup?
Jeg har selv et par stykker af dem fra Lund.
Ball-lock - er det samme kobling som dem fra Lund?
Jeg er også interesseret i et par stykker (dvs. 2), hvis det kan lade sig gøre.
Jeg bor i Viborg, men kan se at der er mulighed for at få fragtet til Karup?
Jeg har selv et par stykker af dem fra Lund.
Ball-lock - er det samme kobling som dem fra Lund?
Mvh
Anders.
"They who drink beer will think beer." (Washington Irving)
Anders.
"They who drink beer will think beer." (Washington Irving)
-
Ja ball lock er det samme som lund, og vist også vejers.
Og ja det er dem fra zapfanlagendoktor, og selvfølgelig er Lunds nye og dermed nok bedst, men jeg er nu personligt ikke villig til at betale det 3 dobbelte pga. det, når det bare er en beholder og de udskiftelige/forgængelige dele er så få.
Og ja det er dem fra zapfanlagendoktor, og selvfølgelig er Lunds nye og dermed nok bedst, men jeg er nu personligt ikke villig til at betale det 3 dobbelte pga. det, når det bare er en beholder og de udskiftelige/forgængelige dele er så få.
Lund sværger vist kun til ball lock, og det er mere eller mindre standarden på den sida af vandet, hvor imod malt bazaren sælger pin lock, eller ihvertfald gjorde sidste jeg bestilte.
til tider virker det næsten som en religion om man bruger det ene eller det andet.
når det er sagt skal man jo selvfølgelig bare få det der passer til ens udstyr, ellers ender man som jeg med at have en dobbelt regulator med slange til det ene og det andet.
til tider virker det næsten som en religion om man bruger det ene eller det andet.
når det er sagt skal man jo selvfølgelig bare få det der passer til ens udstyr, ellers ender man som jeg med at have en dobbelt regulator med slange til det ene og det andet.
Brygger lejlighedsvist.
Fragt er en ydelse, hvoraf der skal opkræves moms, mens porto er frimærker, hvor prisen er inklusive mons. Ser du et firma beregne moms af porto (og det vel at mærke er til frimærker, og ikke bare en forkert betegnelse for fragt), er det altså ikke lovligt.Christian Bonde skrev:Off topic: Noget andet sjovt, er diverse forretningers "nye tendens" til at medregne fragten i faktura, dvs. beregne salgsmoms af den, når der vel egentlig ikke beregnes moms af porto. Eller er det mig der misser noget i lovgivningen :-)
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Christian Bonde skrev:Har fundet et sted i tyskland, hvor de brugt fåes til 225kr. pr. stk. Skal af med 160 kr i porto for op til 10 stk.
hvorfor ikke få en god pris på en palle, jeg kan ikke huske hvor mange det er der kan være på en palle, men da jeg fik nogen hjem var det det der bedst kunne betale sig i sidste ende.
Brygger lejlighedsvist.