beerkits

Besvar
hel grøn

beerkits

Indlæg af hel grøn »

Hej jeg er hel grøn og ny mht. at brygge øl ... men meget spændt på at smage resultatet.

Jeg har købt et beerkit fra Mr. beer for at komme igang og så kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer med færdig lavet beerkits.

Kan jeg f.eks peppe min bryg lidt op ved at tilsætte ekstra humle, malt, eller laktose uden at jeg ødelægger min bryg ?

Hej
Tm.
Brugeravatar
genbo
Geografisk sted: Esbjerg

Re: beerkits

Indlæg af genbo »

ja det kan man ,men lav den nu bare som den skal hvis det er din første bryg,du skulle jo nødig komme til at fortryde nu det er din første bryg.
men man kan jo altid spæde til senere næste gang man brygger sådan en,men det bliver nok ikke tit du prøver sådan en.når først man er begyndt at brygge er det ikke sådan at stoppe igen.sådan er det nok for de fleste herinde,mit første bryg blev allgrain og det er det blevet ved,indtil jeg fik en kit i julgave,også hyggelig at brygge men lagtfra den same hygge og spænding.
mas
Geografisk sted: 2640, Hedehusene

Indlæg af mas »

Hej,

jeg startede med beerkits, mit første var et sæt der ikke skulle koges! Jeg tilsatte bare vand og ventede 3 uger. Herefter lavede jeg et par med kogning og med semi-grain, hvor jeg så småt begyndte at eksperimentere med at ændre på opskriften.

Jeg laver stadig beerkits ind i mellem. Øllet bliver lige så godt, men det er lidt dyrere end all-grain.

Mvh

Thomas
Den grønne brygger
Geografisk sted: Oksbøl

Indlæg af Den grønne brygger »

Hej. Jeg er også startet med beerkits som første bryg ( d.26-12.2011) så mens den stod og blev klar til at drikke begyndte jeg at samle udstyr så jeg kunne begynde at brygge all grain. Det skete så her i påsken og har lige smagt på sagerne mums det er bare noget der dur.

Hilsen Henrik. Den knap så grønne brygger.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"