Erfaringer med Zapfmeister 2

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Brugeravatar
dosser
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Erfaringer med Zapfmeister 2

Indlæg af dosser »

Hvordan har jeg kunnet rense gærtanke uden sådan en LoL nu skal jeg jo ikke koge vand og skolde pølserne hvergang jeg er færdig med et bryg :-) har du fået den og virker den godt?
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Brugeravatar
maseol
Geografisk sted: Nivå - Nordsjælland

Indlæg af maseol »

nej har ikke fået den endnu, bestilte jo også bare en dag eller to før dig.
Jeg ved Borg herindefra er rigtig glad for sin damprenser i forbindelse med brygning, men det er selvfølgelig en anden model
Bryg hilsner
Thomas

Two beers or not two beers....that's the question
Brugeravatar
stouthouse
Geografisk sted: Køge

Indlæg af stouthouse »

Jeg har stadig lidt mod på den Zapfmeistersag. Nu hvor den har stået lidt rundt omkring:

Kan den holde tæt - og hvor længe?
Kan man f.eks. have festfadet stående på grejet i et par uger - og stadig have fornuftigt øl på fadet?
Har nogen prøvet at tvangskarbonere?

Hilsen Henrik
torstenk

Indlæg af torstenk »

Jeg har haft øl til at stå i 3 uger (jeg var på ferie) og det smagte helt fint. Jeg kunne ikke smage forskel, måske minimalt hvis man virkelig gjorde sig umage. Det eneste var dog at der sad "gammel" øl et sted slangen, og det kom ud og lignede en slange i glasset. Men det tager man bare ud
Brugeravatar
dosser
Kontakt:

Indlæg af dosser »

SÅ kom den langt om længe :-) den blev sat til med det samme med et fad fra de tyske grænsbutikker, 10Psi i tryk og så kører det, fint anlæg til de penge (må indrømme at der kan OBH ikke være med) og så kan det komme med på træf da det også kan kører 12v :-) har allerede udset en plads i camperen :-)
jeg syntes da ikkeman skal stramme co2 flaske så hårdt som beskrevet, jeg tog en gaffelnøgle og spændte med alm. håndkraft og det lyder som om den er tæt.
Nu skal jeg bare have min egen bryg på "dåser" så det kan komme i anlægget.

Har allerede overvejet noget med forlængelse af slanger og en taphane i baren og anlægget ned under baren, damm, man kunne sq da ligeså godt have købet et fra et værtshus LoL men hvor var så det sjove henne????

Lige lidt undren hvorfor er der et rum på siden, der kunne de da ligeså godt have gemt co2 flasken af vejen ???
og hvordan er det med kulsyre når nu jeg skal tappe mine egne fade, skal der bare tilsættes sukker i fadet som jeg gør når det skal på flasker?

århhh ja, så fik jeg også to urimeligt kiksede ølkrus med, damm de er grimme, men en plads i baren har de da fået :-) LoL og et termometer, tjaaa, skal undlade at beskrive det LoL men en gave er en gave så man skal være taknemmelig :-)
BAGER BRYG
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
torstenk

Indlæg af torstenk »

Tillykke med dit nye anlæg
Ja, de tyske gaver er meget fede. Og jeg skulle hilse og sige at fylder man de grus op tømmer man hurtigt et 5 L fad. Jeg synes de er fantastiske!

Jeg plejer at bruge 20 G sukker pr. fad. Det virker rimelig godt synes jeg.
Brugeravatar
Borg
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Borg »

dosser skrev:hvordan er det med kulsyre når nu jeg skal tappe mine egne fade, skal der bare tilsættes sukker i fadet som jeg gør når det skal på flasker?
Jeg plejede at karbonere øl på partyfade med samme mængde sukker som på flaske.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dosser
Kontakt:

Indlæg af dosser »

ok, lidt opfølgning.
Efter at have brugt den til ca.8 fade er jeg nu meget utilfreds, co2 pisser ud af den, også ved købe fade, så efter at der er brugt 2 co2 patroner og 3 fade øl uden noget ie et glas kommer der en mega skrivelse til firmaet, med en retunering, for den er jo lavet til de fade man kan købe, men ikke engang demm kan den holde tæt med, så hvis ikke studsen virker til mere så er det ikke anbefalings værdigt.

OG NEJ; MAN SKAL IKKE BRUGE ØLFEDT FOR AT TÆTNE ET FADØLSANLÆG! for så er det ikke lavet godt nok ;-) det er jo ikke et vvs firma LoL
BAGER BRYG
jakobø
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Indlæg af jakobø »

dosser skrev: OG NEJ; MAN SKAL IKKE BRUGE ØLFEDT FOR AT TÆTNE ET FADØLSANLÆG! for så er det ikke lavet godt nok ;-) det er jo ikke et vvs firma LoL
øl fedt er også efter min overbevisning noget man bruger for at holde pakninger friske og ikke så meget andet.
Brygger lejlighedsvist.
DanGJensen
Geografisk sted: Hirtshals(Nordjylland)

Indlæg af DanGJensen »

Nu er det en ret gammel tråd, men jeg vil høre om der er andre der vil dele deres erfaringer med Zapfmeister. Min fader går pt. og overvejer enten Biermaxx eller Zapfmeister
http://www.pronetic.dk - Værdiskabende IT-infrastruktur til det danske erhvervsliv!
Brugeravatar
BoA1967
Geografisk sted: Albertslund

Sv: Erfaringer med Zapfmeister 2

Indlæg af BoA1967 »

Jeg er virkelig glad for min Biermaxx, og overvejer en til. Øllet skal være godt koldt inden montering, og jeg tapper to-tre glas ren skum ud, med trykket på 0,lader maskinen stå i et par timer, og Wupti,... Så er der øl på fad.

Har lige haft det med I sommerhus, og familie (Svigerfar, svoger og undertegnede) samt gæster tømte 5 fade på en uge. :-P :wink:

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Tid kæler for det komplekse!
asco

Indlæg af asco »

DanGJensen skrev:Nu er det en ret gammel tråd, men jeg vil høre om der er andre der vil dele deres erfaringer med Zapfmeister. Min fader går pt. og overvejer enten Biermaxx eller Zapfmeister
jeg sidder også lige og læser den og er faldet for zapfmeister 2, men på deres hjemme side http://www.zapfmeister.com/" onclick="window.open(this.href);return false; står der den er udsolgt, har du fundet den nogen andre steder?
Brugeravatar
kimognicklas
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Indlæg af kimognicklas »

Jeg har 2 biermaxx og det spiller udemærket! Jeg er meget glade for mine.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"